تهران - ایرنا - برگزاری جشنواره لانه گذاری پرندگان شهری، رشد ۱۱۷ درصدی صدور مجوزهای بلند مرتبه سازی، اجرای عملیات تقاطع بوستان ارم و همچنین ارتقا تجهیزات ایمنی بزرگراه امام علی (ع) از مهمترین اخبار روز یکشنبه پایتخت است.

به گزارش عصر یکشنبه خبرنگار ایرنا، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: جشنواره لانه گذاری برای پرندگان شهری در راستای ترویج فرهنگ مهربانی با پرندگان در بوستان شقایق مهر برگزار شد.

علی اصغر طاهری با اعلام این خبر گفت: به منظور ترغیب شهروندان به دوستی با محیط زیست و مشارکت در حفاظت از آن، با هماهنگی مرکز تام جشنواره ای تحت عنوان مهربانی با پرندگان برگزار شد.

وی با بیان اینکه با تغییر اقلیم و زیست شهر تهران، جمعیت پرنده ها رو به کاهش است، افزود: بوستان ها یکی از مکان های مناسب برای حضور پرندگان است و در راستای حفظ پرندگان شهری و ایجاد مأمنی برای انها، این جشنواره با حضور شهروندان و دوستداران محیط زیست برگزار شد.

معاون شهردار منطقه ۲ خاطرنشان کرد: در این برنامه، بوستان شقایق مهر میزبان شهروندانی بود که گردهم آمده بودند تا در فضایی شاد و در کنار هم، با استفاده از مواد دور ریختنی برای پرندگان شهری که وجودشان عادی پنداشته می شود آشیانه ای بسازند.

طاهری گفت: همزمان با این جشنواره، کارگاه های آموزشی گیاهان دارویی و دمنوش ها برای افراد بزرگسال و کارگاه نقاشی ویژه کودکان برگزار شد.

رشد ۱۱۷ درصدی صدور مجوز های بلند مرتبه سازی در جنوب غرب پایتخت
شهردار منطقه ۱۸ تهران گفت: اقبال عمومی برای ساخت مسکن پس از ابلاغ مصوبات کمیسیون ماده ۵ در منطقه ۱۸، به نسبت زمان مشابه در سال گذشته ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

محمد جواد خسروی که در گزارشی به تبیین عملکرد حوزه شهرسازی و معماری منطقه طی ۱۰ ماهه امسال پرداخته بود، ضمن بیان مطلب فوق افزود: طی آمار و مستندات متقن در ده ماهه سال گذشته تعداد ۱۵۰ پروانه ساختمانی برای متقاضیان صادر که در مقایسه با زمان مشابه در سال‌جاری با رشد ۱۱۷ درصدی مواجه و به تعداد ۳۲۵ پروانه رسیده است.

بهره برداری از پل جدید تقاطع بوستان ارم و کانال سیل برگردان غرب
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ابراز امیدواری کرد پل جدید تقاطع بوستان ارم و کانال سیل برگردان غرب طی سال آینده تحویل شهروندان شود.

مسعود حق‌لطفی با اشاره به آغاز عملیات احداث پل جدید تقاطع ارم- سیل برگردان غرب، اظهار داشت: این پل نسبت به پل قبلی تقاطع از ظرفیت ترافیکی بیشتری برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده زیر بار ترافیک برود.

وی با بیان اینکه پایش‌های ترافیکی انجام شده در محدوده اجرای طرح، نشان دهنده لزوم احداث مجدد این پل با هدف روانسازی ترافیک محلی و دسترسی مناسب به پارکینگ بوستان ارم است خاطرنشان کرد: پل جدید جهت جلوگیری از پس زدن آب های سطحی کانال در زمان بارش، با ارتفاع بیشتر نسبت به پل قبلی احداث می شود.

به گفته حق‌لطفی، طول پل جدید تقاطع ۳۵ متر و دهانه آن ۱۸ متر است و عرشه آن به صورت دال بتنی درجا احداث می‌شود تاکنون علاوه بر تجهیز گارگاه، ۲۴ حلقه شمع به عمق ۱۲ متر احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: پل قبلی تقاطع ارم - سیل برگردان غرب در زمان احداث مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزاد راه تهران - کرج جمع‌آوری شد که لوله آب ۶۰۰ میلیمتری، کابل‌های برق و پایه فونداسیون بتنی دیوار رودخانه از جمله معارضان شناسایی شده در این طرح است.

مشکلات معبر و آلودگی صوتی خیابان کیانی در منطقه ۱۴ رفع شد
شهردار منطقه ۱۴ اعلام کرد: مشکلات معبر و آلودگی صوتی خیابان کیانی این منطقه به عنوان یکی از مهمترین درخواست های شهروندان ساکن در این خیابان مرتفع شد.

محمد امین سالاری پور با بیان اینکه آلودگی صوتی یکی از مهم ترین مشکلات زیست محیطی در شهرهاست که در ابعاد مختلف، سلامتی انسان را به مخاطره می اندازد، گفت: در این راستا و برای بالا بردن سطح کیفی زندگی شهروندان، نسبت به کاهش آلودگی صوتی در خیابان کیانی که به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی شهری سالها موجب نارضایتی شهروندان شده بود، اقدام لازم صورت گرفت.

تعویض و نوسازی هزار عدد از تجهیزات ایمنی ترافیکی در محدوده بزرگراه امام علی(ع)
شهردار منطقه هشت اعلام کرد: یک هزار عدد از تجهیزات ایمنی ترافیکی فرسوده بزرگراه امام علی (ع) در محدوده درگیر این منطقه تعویض و بازسازی شد.

فاطمه تنهایی گفت: رانندگی ایمن و مناسب خصوصا در سطح بزرگراهی نیازمند اطلاعات هدایت کننده صحیح و روشن است بنابراین، شهرداری این منطقه تجهیزات و ملزومات ترافیکی را که سبب ایمنی و سهولت در تردد می شوند را احصا و در جلسه هماهنگی ظرفیت‌های اجرایی طرح بهاران در بزرگراه امام علی(ع) موضوعات و نیازهای منطقه بررسی شد.

وی از تهیه و نصب ۵۰۰ گل گادریل باهدف ایمن سازی مسیرهای بزرگراهی، نصب ۱۵۰ عدد استوانه پلاستیکی و ۶۰ متر طول گاردریل و مجموع ۱۲۰ عدد تابلوی جهت نما و خطر نما در سطح این بزرگراه خبر داد و افزود: درمدت اجرای طرح بهاران ساماندهی تابلوها و تجهیزات ترافیکی، ایستگاه های اتوبوس تندرو در نقاط شناسایی انجام شده است.