رشت _ ایرنا _ استاندار گیلان گفت: نیروهای نظامی و انتظامی ثابت کردند که در مقوله امنیت و ایستادگی در برابر حقانیت، لحظه ای مقابل دشمنان غفلت نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی در یادواره ۴۵۵ شهید نیروی انتظامی گیلان در رشت اظهار کرد: در چند ماهه اخیر نیز شاهد ایثار و فداکاری شبانه روزی نیروهای انتظامی همراه با سایر نیروها و بسیجیان در اغتشاشات اخیر بودیم.

وی افزود: مردم گیلان نیز زیر سایه ولایت در مسیر شهدا و در راهی که امام راحل(ره) ترسیم کردند همیشه خوش درخشیده اند و در همه مراحل اعم از دفاع مقدس و بعد از جنگ تاکنون همواره پیرو ولایت بوده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: گیلان سرزمین بزرگانی چون سردار جنگل میرزاکوچک خان جنگلی، آیت الله بهجت فومنی و غیره خاستگاه و محل ظهور و بروز خط سرخ شیعه است. استاندار گیلان بیان کرد: امسال نیز مردم گیلان در ۲۲ بهمن حماسه آفریدند و پس از ۴۴ سال همچنان بر استواری بیعت خود با شهدا صحه گذاشتند و به ندای رهبر معظم انقلاب بار دیگر لبیک گفتند. همواره قدردان این مردم و حماسه سازی هایشان هستیم.

عباسی خاطرنشان کرد: هم اینک نیز خون شهدا در رگهای همه مردم ولایتمدار می جوشد و شهدا را ناظر اعمال خود می بینند و در این راستا ما نیز باید امانتدار خوبی باشیم و در خدمت به این مردم گام برداریم.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در این یادواره گفت: یکی از اهداف مهم این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار عزیزالله ملکی افزود: تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، گفتمان سازی و خدمت صادقانه از دیگر اهداف برپایی این یادواره است.

وی عنوان کرد: گیلان دارای مردمان غیور، ولایتمدار و شهیدپرور است مبارزانی که در دامن این خطه سرسبز پرورش یافتند و در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کردند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان بیان کرد: بطور حتم ملت ایران هرگز نام میرزاکوچک را فراموش نخواهد کرد. وی یکی از مبارزانی بود که در مقابل ظلم و جور ایستادگی کرد و در نهایت به شهادت رسید.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: گیلان هشت هزار شهید نثار انقلاب کرد که ۴۵۵ شهید در نیروی انتظامی است. همچنین این استان دارای ۲۳ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده است که از این تعداد ۸۶۵ جانباز و ۶۸ آزاده مربوط به نیروی انتظامی گیلان می باشد.

در یادواره ۴۵۵ شهید نیروی انتظامی گیلان که در مصلای رشت برگزار شد، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان وبرخی از نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حضور داشتند.