شیراز-ایرنا-ترافیک شدید در ساعات ابتدایی صبح اول اسفندماه ۱۴۰۱ بسیاری از شهروندان شیرازی را کلافه کرد.

به گزارش ایرنا،پس از حدود ۲ ماه از تغییر ساعات کاری ادارات به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی روال کاری ارگان های دولتی و اداری در روز اول اسفندماه ۱۴۰۱ به حالت قبلی بازگشت و همزمانی آن با ساعت شروع مدارس باعث ترافیک شدید در بسیاری از خیابان های شیراز شد.

گزارش های مردمی و مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی از وجود ترافیک در بسیاری از معابر شهری شیراز در ساعات ابتدای امروز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱ دارد.

تغییر مسیر دو خیابان اصلی اردیبهشت و معدل در مرکز کلانشهر شیراز نیز از امروز اول اسفندماه انجام شده که این مساله و عدم آگاهی بعضی رانندگان نیز می تواند بر تشدید وضعیت ترافیکی در مرکز شیراز دامن زده باشد.

ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی استان فارس که در دی‌ماه و بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی کاهش یافته و از ساعت ۹ الی ۱۵ ‌بود، از اول اسفند به روال قبلی و ساعت ۷ و نیم تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه بازگشت که همین مساله و همزمانی زمان بازگشایی مدارس و ادارات ترافیکی که حدود ۲ ماه در شیراز فروکش کرده بود را مجددا روی کار آورد.

اصلاح مسیر تردد خودروها در دو خیابان مرکزی شیراز

رئیس پلیس راهور شیراز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،گفت: از ساعات اولیه بامداد یکم اسفندماه طرح ترافیکی در شیراز اجرایی شده که مسیر تردد خودروها در انشعابات خیابان زند و مسیر خیابان معدل و اردیبهشت تغییر کرده است که این مساله و عدم آگاهی برخی شهروندان می‌تواند باعث ایجاد ترافیک شده باشد.

سرهنگ حمید کریمی افزود: تعداد زیادی از ماموران پلیس راهور از ابتدای ساعات صبح امروز یکم اسفندماه در مسیرهای مرکزی شهر و خیابان های منتهی به اردیبهشت و معدل مستقر هستند تا آگاهی لازم را به شهروندان و رانندگان در خصوص اصلاح مسیر حرکت خودروها در این محورها انجام دهند.

وی با اشاره به بازگشت زمان بازگشایی ادارات پس از ۲ ماه به روال قبل،افزود: این موضوع در کنار تغییر مسیر در ۲ خیابان اردیبهشت و معدل می تواند عاملی برای ترافیک امروز شیراز باشد.

رئیس پلیس راهور شیراز توضیح داد: براساس اصلاحات انجام شده تردد خودروها در خیابان اردیبهشت شرق به غرب شده و رانندگان می توانند از خیابان مشیر فاطمی به سمت خیابان ملاصدرا حرکت کنند.

وی اضافه کرد: مسیر خیابان معدل نیز اصلاح شده به نحوی که رانندگان می توانند از خیابان ملاصدرا به سمت مشیر فاطمی تردد کنند.