یوسف نوری سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا، درباره اهمیت استفاده از ظرفیت اولیاء در مدارس، اظهار کرد: همکاران ما در انجمن اولیاء و مربیان تلاش می کنند با برنامه ریزی از ظرفیت والدین دانشآموزان به عنوان سرمایه های فرهنگی و اجتماعی نهایت استفاده را داشته باشند.
وی افزود: هرچند که برخی از مدارس در خصوص بهرهمندی از ظرفیت اولیاء در مدارس اقداماتی را انجام دادهاند اما معتقدم که این موضوع مهم مدارس مغفول مانده است و اگر بتوانیم این ظرفیت را فعال کنیم، شاهد ایجاد همگرایی در الگوهای تربیتی خواهیم بود و نتیجه این اقدام، موفق تر شدن دانش آموز خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ولی دانشآموز میتواند در حیطه تخصص خود نسبت به اقدامات تربیتی مبادرت داشته باشد که البته این موضوع بار مالی به همراه دارد چراکه اگر دانشآموز بخواهد برای یادگیری در خارج از کلاس آموزش ببیند، باید هزینهای پرداخت کند.
نوری یادآورشد: کمک اولیاء در مدارس هم برای آنها و هم برای دانشآموزان، نوعی مشوق است و ارزش افزوده فرهنگی برای آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم از ابتدای کار، مشارکت مردمی را در حوزههای مختلف در دستور کار قرار داد و در این راستا، وزارت آموزش و پرورش هم حضور و همراهی آحاد مردم در امور مختلف آموزشی و پرورشی را در برنامه دارد.
مشارکت در حوزه آموزش و پرورش به صورت کمک و مشارکت خیرین نیک اندیش و حضور مردم از جمله اولیاء دانش آموزان و گروههای جهادی است که در این راستا وزارت آموزش و پرورش به اهمیت مشارکتی بودن امر تربیت برای عموم والدین و معلمان تاکید دارد و وزیر هم در این خصوص اعلام کرد که باید درب مدارس به روی اولیاء و گروه های جهادی باز باشد و از این ظرفیت برای آموزش بهتر دانش آموزان استفاده شود.