گنبدکاووس - ایرنا - مدیرعامل باشگاه فرهنگی - ورزشی شهرداری گنبدکاووس معتقد است: نحوه برگزاری مسابقات «پلی اوف» لیگ برتر والیبال امسال برای تعیین ۲ تیم‌ سقوط کننده به لیگ دسته یک صحیح نبود و این باشگاه نسبت به موضوع اعتراض و آنرا به صورت کتبی به فدراسیون و سازمان لیگ اعلام کرده است.

جمال الدین واحدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در بند یک ماده هشت آیین نامه سازمان لیگ برتر، دستورالعمل نحوه سقوط تیم‌های لیگ برتر به دسته یک و بلعکس صعود تیم‌های دسته یک به لیگ برتر آمده است و باید این موضوع به باشگاه‌ها به صورت رسمی ابلاغ شود.

وی بابیان اینکه سازمان لیگ برتر والیبال امسال دستورالعمل سقوط تیم‌ها را ابلاغ نکرده است، افزود: سازمان لیگ فدراسیون والیبال مدعی است که چون آیین نامه در سایت فدراسیون بارگذاری شده به منزله ابلاغ است اما مطابق قوانین باید دستورالعمل به صورت کتبی به باشگاه‌ها ابلاغ شود.

واحدی اضافه کرد: باشگاه شهرداری گنبدکاووس بلافاصله پس از پایان مسابقات گروهی لیگ برتر امسال، نسبت به نحوه برگزاری مسابقات پلی اوت برای تعیین ۲ تیم سقوط کننده به لیگ یک اعتراض و موضوع را به صورت رسمی به سازمان لیگ و فدراسیون اعلام کرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی - ورزشی شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: تیم شهرداری امسال و تا آخرین روز مرحله گروهی با قدرت در مسابقات حاضر شد و ۱۰ بُرد کسب و در جایگاه یازدهم ایستاد و عادلانه نیست با تیمی که فقط پنج پیروزی کسب کرده و سقوط آن حتمی بود، بازی کند.

وی افزود: بازیکنان تیم شهرداری گنبدکاووس در پایان مسابقات گروهی به سبب برگزاری فشرده بازی‌ها، خسته شدند و تصمیم سازمان لیگ برای برگزاری مرحله پلی آف برای تعیین ۲ تیم سقوط کننده آنها را بی انگیزه کرد.

واحدی اضافه کرد: اشکال دیگر مسابقات مرحله پلی اوت، متمرکز برگزار شدن آن در تهران که بیشتر به نفع تیم تهرانی بود تا تیم‌های شهرستانی و باشگاه شهرداری گنبدکاووس به این موضوع هم اعتراض و آنرا به سازمان لیگ اعلام کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر تیم شهرداری گنبدکاووس، شهرداری ارومیه هم که امسال در جایگاه دوازدهم قرار گرفت نسبت به برگزاری مرحله پلی اوت برای تعیین ۲ تیم سقوط کننده اعتراض داشت و در مسابقات شرکت نکرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی - ورزشی شهرداری گنبدکاووس گفت: پیگیری‌های لازم برای احقاق حق تیم شهرداری از سوی مسوولان شهرستانی و استانی و همچنین نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی درحال انجام است.

واحدی افزود: ۲ تیم شهرداری گنبدکاووس و شهرداری ارومیه از تیم‌های پرطرفدار والیبال کشور هستند و با توجه به نتایجی که امسال کسب کردند باید در لیگ برتر باقی بمانند.

وی اضافه کرد: با اینکه تیم شهرداری تا آخرین روز مسابقات مرحله گروهی با قدرت در بازی ها حاضر می‌شد اما ۲ تیم سایپا و مس رفسنجان در بازی های پایانی فصل با بازیکنان ذخیره به میدان می‌رفتند و بازیکنان اصلی خود را برای بازی های پلی آف آماده می‌کردند.

تیم والیبال گنبدکاووس که سال‌هاست در مسابقات لیگ برتر شرکت دارد امسال برای پنجمین بار با نام شهرداری در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

تیم شهرداری گنبدکاووس در فصل قبل مسابقات رتبه دهم را کسب کرده بود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و رشته والیبال در بین مردمان این شهرستان علاقمندان زیادی دارد.

کار نمایندگان گلستان در لیگ برتر والیبال گره خورد

شهرداری گنبدکاووس از لیگ برتر والیبال سقوط کرد

سقوط شهرداری گنبد به دسته یک؛ سایپا در لیگ برتر والیبال ماندنی شد