تهران- ایرنا- ایتالیا از وزارت خارجه برزیل با اشاره به تصمیم برازیلیا مبنی بر عدم استرداد مهاجم اسبق تیم ملی برزیل و باشگاه آ. ث میلان به ایتالیا، از برزیل خواست تا این بازیکن که به تجاوز متهم شده، دوران محکومیتش را در وطنش سپری کند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، دیوان دادگستری ایتالیا در ماه ژانویه روبینیو، ستاره اسبق تیم ملی برزیل و باشگاه آ. ث میلان ایتالیا با نام کامل راسون دِسوزا را به تجاوز متهم کرد. در پی این تصمیم، وزارت دادگستری ایتالیا اوایل هفته جاری حکم بازداشت بین‌المللی وی را صادر کرد.

روبینیو هم‌اکنون در برزیل زندگی می‌کند و هرگونه اتهام تجاوز را رد کرده و برزیل اعلام کرده که این بازیکن را به ایتالیا مسترد نخواهد کرد و این بدان معنا است که روبینیو تنها در صورت مسافرت خارجی، بازداشت خواهد شد.

وزارت خارجه برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایتالیا در نامه‌ای از مراجع قضایی برزیل خواسته تا روبینیو ۹ سال محکومیتش را در وطنش سپری کند. البته در این نامه اسمی از روبینیو برده نشده اما شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان با توجه اطلاعات قبلی، تایید کرده که این بازیکن، روبینیو است.

وزارت خارجه برزیل اعلام کرد که درخواست ایتالیا در معاونت استرداد دارایی و همکاری حقوقی بین‌المللی وزارت دادگستری برزیل مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دادگاهی در میلان در سال ۲۱۷ روبینیو و پنج برزیلی دیگر را به اتهام تجاوز گروهی به زنی در یک کلوپ شبانه، مجرم اعلام کرد. این حکم پس از تایید دادگاه استیناف در سال ۲۰۲۰، ماه گذشته از سوی دیوان عالی ایتالیا نیز مورد تایید قرار گرفت.