به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عیسی زارعپور روز سه شنبه در گفتو گویی با اشاره به حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلتفرمهای داخلی برای اینکه بتوانند با نمونههای خارجی رقابت کنند، افزود: در سایر حوزه ها نیز ایران سکو و پلتفرمهای بومی خود را دارد و مردم در این بخش سکوهای خارجی را نمیشناسند که این امر نشان میدهد ظرفیتهای خوبی در این بخش در داخل کشور وجود دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیام رسانهای داخلی اعم از روبیکا، بله، ایتا، سروش پلاس، روزانه پذیرای میلیونها نفر از مردم هستند، تاکید کرد: این پلت فرمها آماده پذیرایی از همه مردم هستند لذا ما تمام زیرساختهای لازم را برای این پیام رسان ها فراهم کردهایم.
زارعپور در ادامه افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در دست انجام است، به اصطلاح آمادهسازی «اینترکانکشن» است. در قالب این رویه پیامرسانهای داخلی میتوانند بین خودشان پیام رد و بدل کنند. در قالب این رویه کاربر میتواند به پیامرسان مورد دلخواه خود اجازه دهد که از سایر پیام رسانها برایش پیام ارسال شود، بنابراین این مساله در دست اقدام است و تا پایان سال انجام میشود.
وی با اشاره به انتقال کسب و کار های مردمی به پیام رسانهای داخلی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مردم و کسب و کارهایشان به پیام رسان های داخلی وارد شده اند و از این پیام رسانها استفاده میکنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش درآمد شرکت ملی پست برای جابجایی حجم مرسولات مردم به عنوان یک شاخص قابل اتکا در زمینه رونق کسب و کارها در پیام رسانهای داخلی ادامه داد: به واقع این شاخص نه تنها به حالت قبل برنگشته که افزایش پیدا کرده است.
زارعپور با بیان اینکه ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالا محور هستند، بیان کرد: عمده محصولات فروخته شده از طریق شرکت ملی پست ارسال میشود و این شاخص نشان میدهد که کسب و کارهای مردم در پیامرسانهای داخلی رونق داشته است.