بجنورد- ایرنا- مسوول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۵۵ میلیارد ریال وام به ۱۱۰ زوج های نابارور استان از ابتدای امسال تاکنون برای جبران هزینه های درمانی پرداخت شد.

مهری فرشاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۳۱۰ متقاضی دریافت وام ۵۰۰ میلیون ریالی درمان ناباروری در استان به بانک های عامل معرفی شدند که تاکنون ۱۱۰ نفر از آنها موفق به دریافت این وام شدند.

وی افزود: این کمک هزینه در راستای اجرای دستورالعمل برنامه حمایت مالی زوج های نابارور بوده که توسط وزارت بهداشت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

فرشاد ادامه داد: این وام به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود که هدف از آن رضایتمندی زوج‌های نابارور و کاهش هزینه‌های درمان آنها است.

مسوول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جدای از پرداخت وام، خدمات درمانی رایگان نیز در مرکز درمان ناباروری بجنورد ارایه می شود.

وی یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۲۷۱ زوج نابارور در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی شده و خدمات درمانی دریافت می کنند.

براساس آخرین آمارها میزان شیوع ناباروری در خراسان شمالی ۱۵ درصد و از میانگین کشوری ۵ درصد کمتر است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در جلسه مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

استان خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.