اراک- ایرنا- استاندار مرکزی گفت: حذف دلالان از بازار گوشت در دستور کار است و این افراد در افزایش قیمت‌ها تاثیر داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود:حذف دلالان کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی گوشت را در استان به همراه داشته و باید زمینه حذف دلالان در این زمینه فراهم شود.

وی ادامه داد: قیمت مرغ در استان باید به گونه ای انجام شود که مرغداران متضرر نشده و تولید نیز متوقف نشود.
مخلص الائمه افزود: تامین نهاده‌ها از جمله وظایف مهم وزارت جهاد کشاورزی بوده و باید در راستا رفع دغدغه تولیدکنندگان به وعده‌های خود عمل کند.
استاندار مرکزی گقت: فعالیت فرمانداران شهرستان‌های این استان از ابتدای اسفندماه برای نظارت بر بازار، جاده، اسکان مسافران و اجرای طرح‌های نوروزی به صورت شبانه روزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ایجاد سامانه رصد مرغ در این استان در دستور کار قرار دارد.
علی صفری افزود: این سامانه در ۱۱ استان کشور راه اندازی شده و با بهره گیری از تجربیات سایر استان‌ها در این استان تشکیل می شود.
وی ادامه داد: قیمت گوشت قرمز در کشور و استان مرکزی نوساناتی همراه داشته و افزایش قیمت گوشت عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها کشتارگاه و حذف واسطه‌ها است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون کشتارگاه صنعتی در این استان وجود ندارد و امید است با بهره برداری از کشتارگاه صنعتی اراک، این مشکل برطرف شود.
صفری گفت: با توجه به اینکه مدیریت و نظارت بر کشتارگاه‌های اراک برعهده شهرداری این شهر می باشد نیاز است نظارت بیشتری توسط شهرداری اعمال شود.
وی افزود: ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت گوشت مربوط به واسطه بوده و با رفع این مشکل کاهش قیمت را به همراه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای تامین گوشت مرغ، ۶ هزار تن مرغ آماده توزیع از تاریخ پانزدهم اسفند سال جاری تا سیهم فروردین سال آینده وجود دارد.
صفری افزود: سه هزار تن گوشت مرغ از پانزدهم اسفند ماه تا یکم فروردین و سه هزار تن از یکم فروردین تا سیهم فروردین سال آینده در استان توزیع می شود.
وی ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد اکنون در انبارهای استان مرکزی ذخیره سازی شده و در صورت افزایش قیمت مرغ آمادگی توزیع این محصولات در استان وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: قیمت مصوب مصرف کننده مرغ در استان ۶۴۰ هزار ریال پیشنهاد شده و در صورت افزایش قیمت این محصول در سایر استان‌ها امکان افزایش قیمت در استان وجود دارد.
صفری اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت در استان مرکزی، مقرر شده عرضه دام در استان افزایش یابد و در صورت مازاد نیاز استان اجازه خروج دام به تولیدکنندگان داده می‌شود.
وی افزود: ۳۶۰ تن گوشت منجمد از ابتدای دی ماه تاکنون در استان مرکزی توزیع شده و اکنون ۳۰۰ تن گوشت منجمد در انبارهای استان ذخیره سازی شده‌است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۷۴ تن گوشت منجمد تا شب عید و ۱۷۴ تن گوشت منجمد در ماه مبارک رمضان در استان توزیع می شود.
صفری افزود: اکنون گوشت گرم وارداتی به صورت محدود به استان وارد شده و توزیع آن به صورت محدود در حال انجام است و پیش بینی می شود توزیع این محصول در استان افزایش یابد.
وی ادامه داد: ۱۱۰ تن برنج تایلندی در استان مرکزی توزیع شده و ۹۰۰ تن برنج هندی با قیمت ۳۵۰ هزار تومان در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه عرضه شکر در استان مشکلی وجود نداشته و مجوز واردات ۴۲۱ تن شکر به استان اخذ شده‌است.
صفری گفت: ۲۳۳ تن شکر خانوار و ۱۸۸ تن شکر صنف و صنعت در استان مرکزی توزیع می شود.
وی افزود: سه هزار و ۵۰۰ تن شکر اکنون در استان مرکزی ذخیره سازی شده و در زمینه تامین قند نیز در استان مشکلی وجود ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: ۱۴۰ تن تخم مرغ به صورت روزانه در استان تولید و ۴۰ تن این محصولات در استان مصرف و بقیه به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
صفری گفت: ۷۰ واحد فعال مرغ تخمگذار با سه میلیون پولت در استان مرکزی وجود دارد.
وی افزود: ۲۵۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب برای تامین میوه شب عید به استان مرکزی وارد شده و با تصمیم ستاد تنظیم بازار در استان توزیع می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه تامین روغن در استان مرکزی مشکلی وجود نداشته و قیمت این محصول تا پایان ماه رمضان افزایش نمی یابد.
صفری گفت: نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و مجری اتاق تعاون و با همکاری جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت کالاهای اساسی و با مشارکت بخش خصوصی برگزار می شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه کالاهای اساسی از هیجدهم تا بیست و هشتم اسفندماه برگزار می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و عید نوروز از چهاردهم اسفندماه آغاز و تا چهارم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه می یابد.
بهرام براری افزود: بازرسان در حوزه نظارت در تامین، توزیع، عرضه و خدمات و کالاهای مصارف خانوار حضور می یابند.
وی ادامه داد: استان مرکزی از نظر کشف تخلف در ردیف ۲۶ کشور قرار داشته و استان‌هایی که میزان تخلف یابی آنها از این استان بیشتر است از نرخ تورم کمتری برخوردار هستند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۹۲۸ پرونده کشفیات در یازده ماه امسال در حوزه صمت در اراک تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است‌.
براری اظهار داشت: یک هزار و ۶۴۲ پرونده نیز در این مدت در حوزه اتاق اصناف شهرستان اراک تشکیل شده که تعداد این پرونده ها در مدت مشابه سال گذشته دو هزار و ۲۹۰ پرونده بوده‌است.