سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: خروج دام از استان تا اطلاع ثانوی و تحت هر عنوانی تا ایجاد تعادل در بازار گوشت ممنوع است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه سه‌شنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان بر لزوم یافتن سرحلقه‌های قاچاق دام در استان تاکید و اظهار کرد: استان کردستان در حوزه تولید گوشت قرمز استان برتری نیست و بر همین اساس تولیدات آن در جهت تنظیم بازار باید در خود استان به مصرف برسد.

وی افزود: با توجه به محدودیت های گذشته و همچنین شیوع تب برفکی در برخی استان‌های کشور عراق، هیچ دامی از استان نباید خارج شود و لغو این محدودیت تنها با دستور استاندار امکان‌پذیر خواهد بود.

استاندار کردستان ادامه داد: کردستان نسبت به دیگر استان‌ها در قیمت گوشت قرمز در میانه‌های جدول قرار دارد اما باید با اعمال مدیریت بهتر نسبت به ساماندهی و ثبات این کالای اساسی موثرتر عمل کرد.

زارعی کوشا یادآور شد: پیگیری ها برای یافتن سرحلقه‌های قاچاق باید در اولویت قرار بگیرد، چرا که این مهم به صورت مستقیم به معیشت مردم مربوط می شود.

وی تاکید کرد: با رویکرد جدید بانک مرکزی امیدواریم شاهد اتفاقات مثبت در بازار ارز باشیم و طی روزهای آینده ثبات در این بخش ایجاد شود.

کاهش ۲۰ درصدی قاچاق دام در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان هم گفت: این استان برای سومین سال متوالی به عنوان یکی از کمیسیون برتر کشور در حوزه نظارت مورد تقدیر قرار گرفته است.

علی خداویسی اضافه کرد: تعامل بسیار خوب بین‌دستگاهی در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان وجود دارد که این مهم زمینه را در راستای پیشبرد بیشتر کمیسیون در تحقق اهداف شده است.

وی ادامه داد: منکر اینکه در استان کردستان دام قاچاق می‌شود نیستیم، ولی در این زمینه متاسفانه بزرگنمایی و غیرواقعی نشان دادن حقایق صورت می‌گیرد.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: میزان قاچاق دام در کردستان با گزارش‌ها، فاصله زیادی دارد، سال گذشته در مجموع ۱۶ هزار و ۱۲۱ راس دام قاچاق سبک و سنگین در استان کشف و ضبط شده است.

خداویسی یادآور شد: این میزان در سال‌جاری با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۶۹ راس دام سبک و سنگین بوده است.