زنجان - ایرنا -معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: هنرمندان صنایع دستی استان چشم انتظار حمایت مسوولان هستند چون نوسانات اقتصادی به ویژه نرخ ارز، فعالیت در این حوزه را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

الناز خدایی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بروز نوسانات اقتصادی موجب شده فعالان رشته های مختلف صنایع دستی به ویژه مس و ملیله با مشکلاتی مواجه باشند و برای امرار معاش سختی هایی را متحمل شوند.

وی اضافه کرد: پیش از این با اقدامات انجام گرفته، مسگری زنجان نسبت به گذشته وضعیت بهتری یافته بود اما بروز مشکلات اقتصادی فعالیت در این رشته را ناممکن کرده است.

این مسوول ادامه داد: استان زنجان ۸۰ درصد تولیدات مس کشور را تامین می کند و افزایش قیمت مواد اولیه، صنعتگران این رشته را با چالش اساسی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: هنرمندان ملیله کار نیز روزهای سختی را در شرایط کنونی سپری می کنند و افزایش قیمت مواد اولیه در این حوزه نیز مشکلاتی را برای آنها به دنبال دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان ادامه داد: تعدادی از صنعتگران و هنرمندان زنجانی معتقدند روند کنونی فروش صنایع دستی نسبت به سال های قبل با وجود شیوع کرونا به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و باید برای حمایت از صنعتگران این حوزه تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی به وضعیت بسته بندی رشته های اصلی صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر بسته بندی زیورآلات، ملیله، چاروق و چاقو نسبت به گذشته وضعیت خوبی دارد اما در حوزه محصولات تولیدی از مس اینگونه نیست.

خدایی فرد افزود: مشکل اقتصادی، بسته بندی محصولات صنایع دستی را نیز با چالش مواجه کرده است و فعالان این حوزه به حمایت مسوولان برای کاهش مشکلات خود امیدوار هستند تا بتوانند بهتر از گذشته در مشاغل خود به فعالیت ادامه دهند.