نوشهر- ایرنا - برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های با مضامین طبیعت، به گفته جمعی از مسوولان نوشهر علاوه بر ثبت و ضبط جاذبه در رونق طبیعت‌گردی و گردشگری منطقه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نوشهر ازدیرباز به شهر جشنواره ها شهرت دارد و در یک دهه اخیر تاکنون چندین جشنواره عکس از طبیعت در این شهرستان برگزار شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر امروز چهارشنبه در آیین گشایش جشنواره عکس از طبیعت در این اداره گفت : شناسایی فعالان هنری در حوزه عکاسی با ارسال آثارشان یکی از ویژگی های این جشنواره است چرا که این افراد خالق تصاویر زیبا و خلاقانه از مناظر طبیعی هستند.

بابک شمس ناتری افزود : تمام تلاش ها آن است تا بتوانیم از این سرمایه انسانی برای رشد و گسترش فرهنگ و هنر منطقه بهره ببریم.

وی ادامه داد: این سرزمین جاذبه های طبیعی فراوانی دارد که هنوز معرفی و شناسایی نشده و گردشگران بی اطلاع هستند که شناساندن آن ها در رونق طبیعت گردی اثرگذار است.

وی این شهرستان را به عنوان مقصد مسافران، گردشگران داخلی و خارجی ذکر و اضافه کرد: باید زادبوم و زادگاه زیست مردم بومی منطقه در قالب آثار هنری ثبت و ضبط شود.

به گفته وی این جشنواره ها را باید به صورت هدفمند و برنامه محور در سرلوحه کار قرار داد و به جای خرید محصولات غیر ایرانی از محصولات هنری همین هنرمندان در قالب سوغات و هدایای فرهنگی استفاده کرد.

شمس ناتری از همکاری مسوولان به ویژه شهردار و اعضای شورای شهر در برپایی نمایشگاه ها و گشایش جشنواره قدردانی کرد و گفت که نخستین جشنواره عکس از طبیعت در آذر ماه ۹۴ و دومین آن در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در نوشهر برگزار شد .

شهردار نوشهر در این آیین گفت : اهالی فرهنگ و هنر جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهر را بسیار خلاقانه و هنرمندانه می بینند و با توجه به همسایگی با دریای خزر و جنگل های ۴۰ میلیون ساله هیرکانی نوع نگاهی که هنرمند دارند با دیگران متفاوت تر است .

عباسعلی شیرین همپا افزود : به قول شاعر معاصر سهراب سپهری چشم ها را باید شست و به گونه ای دیگر طبیعت را نگاه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر جشنواره های متعددی با همکاری شهرداری و شورای شهر در این منطقه نظیر ارکیده و سبزینه و ترنم و نمایشگاه خودروهای کلاسیک برگزار شد .

وی بیان داشت : در نوروز امسال تمام تلاش ها بر آن است جشنواره سبزینه را برگزار کنیم تا حال و هوای مردم با نشاط شود.

ارسال ۹۸۳ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره

دبیر این جشنواره گفت : از مجموع ۹۸۳ قطعه عکس ارسالی به دبیرخانه جشنواره فریم ۱۱۷ عکاس پس از چهار مرحله بازبینی از سوی هیات داوران قضاوت شد که ۴۲ اثر درمرحله نخست و در بخش های رقابت ۲۵ اثر به منظور شرکت در نمایشگاه پذیرفته شد .

مرتضی جعفری افزود: در این جشنواره شریفیان، محمد حسین مشایخ بخشی ، مجید یوسفی به ترتیب اول تا سوم و محمد رمضانی پول و علی معماری شایسته تقدیر شدند.

در پایان آیین امروز نگارخانه نمایشگاه عکس از طبیعت با حضور مسوولان گشایش یافت ؛این نمایشگاه تا پنجم اسفند در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر برای بازدید عموم دایر است .