بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی گفت : طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، سید علی میرکریمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح ها شامل پروژه های کوچک، متوسط و بزرگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات دولتی در حال انجام است.

وی حوزه گردشگری را دومین پیشران اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: یکی از راه های موثر در توسعه پایدار استان خراسان شمالی حرکت به سمت حوزه گردشگری و رونق این صنعت تاثیر گذار است.

میرکریمی یادآور شد: اینک ۱۵۷ واحد گردشگری و پذیرایی در خراسان شمالی در حال فعالیت است که برای رونق بخشیدن به این واحدها تسیهل گران حوزه گردشگری با معرفی هر چه بیشتر استان و دعوت از گردشگران داخلی و خارجی بیشترین تاثیر را دارند.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.