بوشهر – ایرنا – در نشستی که با حضور دستگاه‌های فاوا برگزار شد، ضمن بررسی ظرفیت‌های و چالش‌های احتمالی در نوروز پیش رو، این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به گردشگران آماده شدند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اظهار کرد: سایت‌های همراه در شهرهای مهمان‌پذیر این استان در تعطیلات نوروز تا حد امکان افزایش یافت.

وی افزود: علاوه بر این در تعطیلات نوروز و هنگام سفر رئیس جمهور به این استان، اپراتورهای تلفن همراه برای پایدار ماندن شبکه و مدیریت بحران در مواقع اضطراری، آمادگی لازم را برای اعزام سایت‌های سیار خود دارند.

علی سملیان تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه‌های موقت و مراکز ارائه خدمات در مناطق پرتردد و کشیک تیم‌های فنی و عملیاتی فیبر، پاور تجهیزات، دیتا و گشت جاده‌ای از دیگر اقداماتی است که برای رفع هرگونه اختلال مخابراتی احتمالی در روزهای تعطیل برنامه‌ریزی شده است.

افزایش ظرفیت سایت‌های ساحلی

مدیر مخابرات منطقه بوشهر در این نشست گفت: افزایش ظرفیت سایت‌های همراه در شهرهای ساحلی به ویژه در گناوه و دیلم در تعطیلات نوروز در برنامه شرکت مخابرات منطقه بوشهر قرار دارد.

علی مهرپویا اعلام کرد: در این راستا تیم‌های فنی lخابرات در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

مدیرکل پست استان بوشهر نیز از آمادگی این مجموعه برای ارسال مرسوله‌ها با کمترین خلل ممکن خبر داد و گفت: به این منظور گروه‌های کشیک نوروزی مشخص شده است.

حمید دشتی مدیر شعب پست بانک بوشهر از برقراری تیم کشیک پول رسانی به خودپردازها در باجه‌های شهری و روستایی مهمانپذیر خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده از نماینده بانک مرکزی، مشکلی برای تأمین نقدینگی به منظور پول رسانی به دستگاه‌های خودپرداز شعبه‌های پست بانک در این ایام نوروز وجود ندارد.

سال گذشته از آغاز تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) تا ۱۳ فروردین(۱۴۰۱) اقامت هشت میلیون و ۵۲۹ هزار و ۳۹۸ شب مسافر در استان بوشهر به ثبت رسید و رتبه دوم کشور را از لحاظ جذب گردشگر کسب کرد.