رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به بسیج امکانات برای رسیدگی به مسایل و مشکلات مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان گفت: تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در گیلان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی شامگاه چهارشنبه در کارگروه ترویج فرهنگ و شهادت استان گیلان که با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در استانداری گیلان در رشت برگزار شد اظهار کرد: مسایل درمانی خانواده های شهدا و ایثارگران و رفع مشکلات آنان در گیلان مورد توجه است.

وی با اشاره به سفر گذشته معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به گیلان خطاب به وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با مسایل درمانی و رفع مشکلات خانواده شهدا و موارد مربوط به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران تاکیدی که داشتید و دستوری که دادید، اقدامات لازم انجام شده و در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به ارتقاء شغلی فرزندان شهدا در دستگاه‌های استان خاطر نشان کرد: سعی کردیم فرزندان شهدا را در دستگاه های اجرایی گیلان در عناوینی از جمله بخشدار، معاون فرماندار و مسئول اجرایی ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با گلزارها و یادمان شهدا کارهایی انجام شده و ادامه دارد، اضافه کرد: کارهای ترویجی و تبلیغی توسط دستگاه‌های گیلان در دستور کار قرار دارد. وظیفه ماست آنچه که نظر رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است در ارتباط با خانواده شهدا و ایثارگران در استان انجام دهیم.

استاندار گیلان در ادامه افزود: مسئولان بنیاد شهید در گیلان در برنامه‌های مربوط به ترویج ایثار و فرهنگ شهادت به تمام معنی و با تمام وجودشان در خدمت هستند، وظیفه همه ماست، خیلی باید تلاش کنیم تا شرمنده شهدا و خانواده آنان نباشیم.

وی با اشاره به برنامه های دیدار با خانواده های شهدا در استان گیلان اظهار کرد: با این دیدارها و گفت و گو با خانواده های شهدا، سبک بال می‌شویم و نفس تازه می گیریم که خیلی برای ما ارزشمند است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه خانواده شهدا هیچ توقعی از ما ندارند، اضافه کرد: آنان در این دیدارها، رسیدگی به مشکلات مردم را مطرح می کنند که نشان از بزرگی خانواده‌های شهدا است، این ها را باید مستندسازی کرده و نصب العین خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیون و مرهون تک تک شهدا هستیم، خاطر نشان کرد: آثار و وصایای شهدا تنها نباید در سطح شهر و مکان های مختلف نصب یا گفته شود بلکه باید در وجودمان نهادینه کنیم، موفقیت ما رسیدن به این مرتبه است.