تهران- ایرنا- پورتو در شبی که مهدی طارمی را ۸۳ دقیقه در اختیار داشت، در بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه یک بر صفر برابر اینتر شکست خورد.

به گزارش ایرنا، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دیدار رفت اینترمیلان و پورتو از ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه پیگیری شد.

اینتر و پورتو در حالی به مصاف هم رفتند که هر دو تیم در لیگ‌های داخلی ایتالیا و پرتغال با قرار گرفتن در رده دوم برای رسیدن به صدر و قهرمانی تلاش می‌کنند و این بار دو تیم برای رسیدن به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان با هم روبرو شدند.

همان طور که پیش بینی می‌شد مهدی طارمی در ترکیب اصلی پورتو قرار داشت تا این بازی برای هواداران ایرانی جذابیت بیشتری پیدا کند.

مسابقه با حملات اینتر و بازی هجومی شاگردان سیمونه اینزاگی آغاز شد که در خانه به دنبال گلزنی و برتری بودند، برتری اینتر در میانه زمین سبب شده بود تا توپ در ۲۵ دقیقه اول بیشتر در نیمه زمین پورتو در جریان باشد و شاگردان کنسیسائو روی ضدحمله ها راهی برای رسیدن به دروازه اینتر پیدا کنند.

با این حال برتری اینتر تبدیل به خلق موقعیت خطرناکی نشد و در ۲۰ دقیقه پایانی نیمه اول پورتو با بیرون آمدن از لاک دفاعی توانست روی دروازه اینتر در چند موقعیت خطرناک ظاهر شود.

در جدی‌ترین موقعیت پورتو ضربه مهاجم پورتو روی پاس به عقب زیبای طارمی از داخل شش قدم را آندره اونانا دفع کرد.

در دقایق تلف شده نیمه اول هم کاستا با یک سیو استثنایی ضربه سر الکساندو باستونی را مهار کرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم را پورتو بهتر آغاز کرد و شاگردان کنسیسائو زهردارتر ظاهر شدند و در این بین طارمی مانند نیمه اول پرتلاش در خط حمله ظاهر شد.

در مهم‌ترین موقعیت پورتو، در دقیقه ۵۵ ضربه طارمی در داخل شش قدم را اونانا به طرز فوق‌العاده‌ای دفع کرد.

در ادامه در دقیقه ۷۸ اوتاویو کارت زرد دوم را دریافت کرد تا پورتو ۱۰ نفره شود و کار برای یاران طارمی سخت‌تر شود. با توجه به ۱۰ نفره شدن پورتو، در دقیقه ۸۳ طارمی از زمین بازی بیرون رفت و وندل به جای او به زمین بازی آمد تا کمربند دفاعی تیم پرتغالی در سن‌سیرو محکم‌تر شود.

با این حال مقاومت پورتو در دقیقه ۸۶ شکست و روملو لوکاکو که در دقیقه ۵۸ به جای ادین ژکو وارد زمین بازی شده بود، گل برتری را به ثمر رساند تا در نهایت اینتر بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی را با نتیجه یک بر صفر مقابل پورتو به پیروزی برسد.