زنجان - ایرنا - عملیات اجرایی طرح توسعه شهرک صنعتی اشراق زنجان روز پنجشنبه با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مسوولان استانی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرک صنعتی اشراق زنجان با مساحت ۳۹۸ هکتار در پنج کیلومتری زنجان واقع شده است و با توجه به نزدیکی به مرکز شهر و برخورداری از امکانات زیربنایی، شرایط ویژه ای جهت استقرار صنایع مختلف دارد.

آیین کلنگ زنی این طرح با حضور سید محمد شعاعی معاون عمرانی استاندار زنجان، پرویز خالقی فرماندار زنجان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

با اجرای این طرح، شهرک صنعتی اشراق استان به مساحت ۲۱۰ هکتار توسعه می یابد.

بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال برای تملک اراضی جهت اجرای این طرح توسعه هزینه شده و برآورد ریالی بهره برداری از فاز توسعه بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

با بهره برداری از این طرح، صنایع مزاحم شهری و واحدهای کارگاهی شرکت های دانش بنیان در این شهرک مستقر خواهند شد.

معاون وزیر در مراسم کلنگ زنی این طرح با اشاره به افزایش مساحت شهرک صنعتی اشراق زنجان و حضور شرکت های دانش بنیان در آن، گفت: استان زنجان از ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و با توجه به تراکم صنایع در تهران، این استان می‌تواند محل استقرار صنایع به ویژه صنایع پاک باشد.

رسولیان افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت ها زمین های این شهرک هرچه سریعتر به متقاضیان واگذار شود.

به گفته این مسوول با همکاری استان و تفاهم نامه منعقد شده و کمک های دولت، شهرک فناوری نیز در زنجان ایجاد می‌شود که مکان یابی آن انجام گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: این پروژه در مدت یکسال به سرانجام برسد و موجب توسعه روز افزون استان زنجان شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: زمین های مورد نیاز برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و صنایع دستی در استان فراهم شده است.

مصطفی طاهری افزود: شهرک‌های صنعتی استان باید در تکمیل این طرح توسعه اهتمام داشته باشد تا این اراضی هرچه زودتر به متقاضیان واگذار شود.

وی اضافه کرد:زیرساخت های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد و البته خبرهای خوب سرمایه‌گذاری خارجی در استان نیز در راه است.

استان زنجان هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و ۱۵ شهرک صنعتی دارد.