زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: محدودیت های ترافیکی بر اساس مصوبه مسوولان استان و شورای ترافیک زنجان و با هدف کاهش حجم خودروهای ورودی به هسته مرکزی شهر از امروز / ششم اسفند ماه/ اجرا می‌شود.

سرهنگ مجید باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مسوولیت اجرای این طرح بر عهده پلیس راهور زنجان نهاده شده است، افزود: با اجرای این طرح محدودیتهایی برای تردد خودروهای شخصی در خیابانهای منتهی به مرکز شهر اعمال می شود و در این مسیرها تنها ناوگان حمل و نقل عمومی، شامل اتوبوس، تاکسی و خودروهایی که دارای علامت مشخص از جمله آژانس های مسافری هستند، می توانند تردد کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر و خیابانهای اطراف آن خواهد شد، اظهار کرد: این طرح تا پایان اسفند ماه جاری و همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در زنجان اجرا خواهد شد.

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: در این طرح از ابتدای خیابان سعدی شمالی تا میدان انقلاب، خیابان بهار، تقاطع دروازه ارک به سمت خیابان سعدی، پیاده راه سبزه میدان و صدر جهان برای عبور خودروهای شخصی بسته و طی روزهای آتی در صورت نیاز این محدودیت در خیابان بهار به سمت صفا نیز اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح ممنوعیت نیست بلکه محدودیت است، گفت: ساکنان خیابانهایی که در آنها محدودیت اعمال می‌شود، می توانند از کوچه های مجاور محلات مذکور تردد کنند.

سرهنگ باقری یادآورشد: شهرداری زنجان برای تسهیل در تردد مردم در ایام پایانی سال قول افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را داده و نیروهای راهور زنجان نیز برای اجرای هرچه بهتر این طرح تقویت شده است.