زنجان - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ساخت و ساز و نماهای شهری در شهر زنجان نظامند، هماهنگ و چشم نواز نیست و شهروندان آن را به خوبی درک می‌کنند.

ابوذر جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به وضعیت فضاهای شهری استان اشاره کرد و افزود: نظام هماهنگی برای نظارت بر مباحث معماری و ساخت و سازها در زنجان وجود ندارد.

این مسوول گفت: اصول معماری و نماهای شهری ساختمانی باید نظامند شود که متاسفانه در شهر زنجان این مقوله اجرا نمی‌شود و نقص جدی در این خصوص وجود دارد.

وی با تاکید بر نظارت عالیه بر طرح‌های توسعه‌ای و شهری، گفت: نظارت و توجه به اجرای مصوبات در بحث شهرسازی از وظایف مهم این مجموعه است.

این مسوول، مردم را اصل‌ترین سازندگان شهر و شهرسازان معرفی کرد و گفت: مردم باید با مقوله شهرسازی و معماری به خوبی آشنا شوند و بدانند که هر چقدر شهرهای ما متناسب با ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری ساخته شود قابل زیست‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای ۲ پروژه مهم شهری زنجان توسط اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان، گفت: در پروژه "پیاده راه کوی پونک" طراحی‌ها انجام و مصوبات قانونی لازم هم گرفته شده که در وسعتی به مساحت پنج هکتار اجرا خواهد شد.

جعفری افزود: این پروژه جزو پروژه‌های مشارکتی و مولدسازی اداره کل است و نیاز به اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن دارد تا فراخوان و مناقصه برای مشخص شدن سرمایه گذار انجام شود.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: با تحقق این مهم وارد فاز اجرایی خواهیم شد و همچنین طرح پیاده راه "کوی پونک" توسط اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران اداره راه و شهرسازی پیشنهاد شده است.

به گفته وی، پیاده راه زنگان نیز در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر طول و عرض ۲۴ متری اجرا خواهد شد و فضای بازی، فضای سبز و سایر بخش‌های مختلف در آن دیده شده است.