کیش - ایرنا - امام جمعه کیش گفت: کنفرانس مونیخ به عنوان یک نشست امنیتی امسال درحالی برگزار شد که نقویت دشمنان ایران مهمترین محور و هدف برگزاری آن بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره اظهار کرد کنفرانس مونیخ رویدادی امنیتی از ۱۹۶۳ برگزار می شود که کشورهای جهان در رابطه با بحران های جهانی و امنیتی باهم گفت گو می کنند.

وی اضافه کرد: اما امسال دست اندارکاران این نشست از ایران و روسیه به عنوان کشورهای تاثیر گذار در جهان و منطقه برای حضور در این نشست دعوت نکردند و بجای اینکه در خصوص بحران های جهانی صحبت داشته باشند نسبت به پر رنگ تر شدن جنگ اوکراین تلاش کردند.

امام جمعه کیش یادآور شد: همچنین تلاش برای پر رنگ کردن نقش دشمنان ایران، علیه جمهوری اسلامی و مردم آن را در کانون توجه خود قرار دادند اما برخی از شرکت کنندگان همچون مکرون رییس جمهور فرانسه اعتراف کرد که براندازی نظام مقدس جمهری اسلامی دیگر مقدور نیست.

وی افزود: این اعتراف و دشمنی ها که نتیجه حمایت همه جانبه و پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی است نشان از استیصال اقدامات و فتنه های غرب و استکبار علیه ایران اسلامی و بی ثمر بودن این گونه نشست ها است.

مشکلات اقتصادی و معیشتی مرتفع شود

حجت الاسلام بی نیاز با اشاره به اینکه وضعیت اقتصای کشور و بی ثبانی در بازار ارز و سرمایه مردم را دچار نگرانی کرده است افزود: مسوولان و دست اندرکاران اقتصادی کشور باید آستین همت را بالا بزنند تا هرچه زودتر این مشکلات از بین برود.

وی یادآور شد: علی رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم همچنان پای انقلاب و اسلام ایستاده اند و در نتیجه این ایستادگی نظام توانسته دستاوردهای مختلفی در حوزه های مختلف داشته است و باید برای پیروزی های بیشتر نقاط قوت و ضعف را باهم کنار یکدیگر ببینیم.

سپاه و پاسداران آن نقطه اقتدار و قوت نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه کیش همچنین با تبریک اعیاد شعبانه اظهار کرد: سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) روز پاسدار نامگذاری شده که این نیروهای جان برکف از ابتدای انقلاب تا کنون در حفظ نظام و انقلاب نقش بسزایی داشته اند.

وی یادآور شد: پایبندی به ارزش ها، مبانی و اصول اسلامی و انقلابی، مقاومت برابر دشمنان، جلوگیری از راه نفود آنان، تقویت امنیت و ثبات آن، مبارزه با تروریسم، فعالیت های اجتماعی، تولید علم و فکر در عرصه های مختلف نظامی، امنیتی، هوا و فضا و موشکی و پهبادی از دیگر ویژکی های نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به خاطر همین خصیصه ها همواره مورد هدف همه های دشمنان هستند.

حجت الاسلام بی نیاز همچنین با تبریک روز جانباز سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) هم گفت: جانبازان نیز با ایثار و فداکاری باعث اقتدار و عزت جمهوری اسلامی شده اند اما در برخی موارد توجه کافی به آنان نمی شوند و انتظار می رود مسوولان به منظور تجلیلی از مقام این ایثارگران در راستای رفع مشکلات انان گام های اساسی بردارند.

وی گفت: ولادت امام سجاد و روز صحیفه سجادیه از دیگر مناسبت های شعبانیه است که این امام همام پس از واقعه عاشورا تشکیلات از هم پاشیده شده شیعه را احیا کرد و این مکتب را انسجام داد.