بوشهر - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:باتوجه به جوجه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود مشکلی برای تامین گوشت مرغ گرم در ایام عید و ماه مبارک رمضان در استان وجود نداشته باشد.

افشین قطبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بهمن ماه یک میلیون و ۵۴۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۵۴ واحد مرغداری انجام شد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود به همین میزان جوجه‌ریزی برای اسفند ماه نیز انجام شود.

وی ادامه داد: افزون براین در صورت وجود هرگونه کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ گرم با توجه به ذخیره گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان مشکلی در زمینه تامین این فرآورده پروتئینی در بازار نخواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفن: از اول سال تاکنون در راستای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

قطبی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود تا پایان سال این میزان جوجه‌ریزی به ۱۸.۵ میلیون قطعه افزایش یابد.

وی نیاز ماهانه گوشت مرغ استان بوشهر را ۲هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تن عنوان کرد و یادآورشد: با این میزان جوجه‌ریزی معادل ۳۵ تا ۳۶ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر ۲۲۰ واحد مرغداری با ظرفیت هفت میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره در استان وجود دارد.

به گفته قطبی براساس برنامه‌ریزی انجام شده جوجه‌ریزی بین اتحادیه مرغداران و انجمن جوجه یک روزه به شکلی صورت می‌گیرد که ضمن تامین بازار قیمت مرغ هم به شکلی نباشد که تولید کننده متضرر شود.