اهواز- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز خوزستانی در هجدهمین جشنواره قطبی قرآن، عترت و نماز در حال رقابت هستند.

مسعود حمیدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این دانش آموزان در ۱۵ رشته هجدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز خوزستان در سه قطب در حال رقابت هستند.

وی افزود: رشته‌های این مسابقه شامل قرائت قرآن حفظ جزء ۳۰، جزء پنج، جزء ۱۰، جزء ۲۰، حفظ کل، تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، مداحی پسران، دعا خوانی دختران، اذان پسران، احکام و انشای نماز است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این مسابقه در مقطع متوسطه اول و دوم برگزار می شود، گفت: قطب یک مسابقات در شهرستان رامشیر، قطب ۲ در شهرستان کارون و قطب سه در شهرستان لالی برگزاری می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره اثرات معنوی و دینی زیادی بر دانش آموزان خواهد گذاشت، افزود: این مسابقات از سوم اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۹ اسفند ماه ادامه خواهند داشت.

حمیدی نژاد اظهارکرد: دانش آموزان در این جشنواره با فواید و اثرات نماز و قرآن بیشتر آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که زندگی خود را با قرآن و نماز نورانی کنند.