همدان- ایرنا- کشتی گیر آزادکار همدانی از سوی کادر فنی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام بین المللی دانکلوف و نیکلاوی پتروف بلغارستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان روز سه شنبه نهم اسفند ماه جاری عازم این رقابت‌ها خواهند شد.

براین اساس‌ هادی وفایی پور کشتی گیر اهل لالجین شهرستان بهار از توابع استان همدان برای حضور در این رویداد بین المللی انتخاب شد.

وفایی پور قرار است در وزن ۸۶ کیلوگرم برای تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان در مسابقات بین المللی کشور بلغارستان به میدان برود.

این کشتی گیر اوایل بهمن ماه در رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور (مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی) با قبول شکست مقابل علیرضا اکبری از البرز، برسکوی دوم قرار گرفت و سهمیه حضور در جام تختی را به دست آورد.

او سال قبل مدال برنز مسابقات کشتی آزاد نظامیان جهان را به دست آورد و در سال‌های گذشته نیز سابقه حضور در میادین مختلف برون مرزی را دارد اما هرگز موفق به کسب نشان نشده است.

استان همدان با دارا بودن پنج هزار کشتی گیر و مربی، در سال‌های گذشته با افت چشمگیر در عرصه‌های ملی و بین المللی مواجه شده است.

هم اکنون وفایی پور تنها امید کشتی استان همدان در عرصه بین المللی است.

تیراندازان برتر همدان معرفی شدند

قهرمانان رشته تیراندازی همدان با برگزاری یک دوره مسابقه به میزبانی سالن شهید ضرابیان این شهر معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این پیکارها ۵۰ تیرانداز در ۲ بخش آقایان و بانوان در ۲ رشته تفنگ و تپانچه بادی با هم به رقابت پرداختند.

در رشته تفنگ بانوان فرشته قدرتی تیرانداز مطرح هیات همدان و دعوت شده به اردوی تیم ملی کشورمان توانست عنوان قهرمانی را کسب کند، زهرا دشتیان از هیات همدان نیز دوم شد و مبینا ایواز از تیم شرکت گاز بر سکوی سوم قرار گرفت ضمن اینکه پرنیان قیطران‌فر به‌عنوان نوجوان برتر این رشته انتخاب شد.

همچنین در رشته تپانچه بانوان، آرام زارعی توانست با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کند، فاطمه مرادی دوم شد، سما جعفری بر سکوی سوم قرار گرفت و رها عزیزی تیرانداز شرکت گاز همدان عنوان برتر رده سنی نوجوانان را به خود اختصاص داد.

در رشته‌ی تپانچه آقایان نیز علی آذرپیر بر سکوی قهرمانی قرار گرفت، سیدمهدی موسوی مقام دوم را به دست آورد، مهدی پورصالحی در جایگاه سوم ایستاد و عنوان برتر رده سنی جوانان به علی حقی تعلق گرفت.

در رشته تفنگ آقایان رده سنی بزرگسالان نیز هیچ یک از شرکت کنندگان به امتیاز لازم برای کسب عنوان نرسیدند اما در رده سنی جوانان محمدحسین پرستش توانست مقام برتر را به دست آورد.

این پیکارها پس از ماه‌ها بلاتکلیفی انتخاب رییس جدید هیات تیراندازی استان همدان و نیز برگزاری مسابقات این رشته برگزار شد.

سیدرضا موسوی به تازگی به عنوان رییس هیات تیراندازی استان همدان انتخاب شده و در این مدت کوتاه، تحولات خوبی را در راستای بازگشت رشته المپیکی همدان به جایگاه اصلی خود ایجاد کرده است.

ورزش تیراندازی استان همدان با سابقه حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی و جهانی، از قطب‌های اصلی کشور به شمار می‌رود.