بجنورد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: طرح بررسی فنی ۷۳۳ دستگاه ناوگان عمومی مسافر استان از امروز (شنبه) آغاز و تا نوروز ۱۴۰۲ ادامه دارد.

محمد مشتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۸ شرکت مسافری در استان فعال است که مکلف هستند تا پیش از نوروز نسبت به بررسی فنی ناوگان و رفع ایراد و نواقص احتمالی اقدام کنند.

وی افزود: از شرکت ها و ناوگان های فعال در استان بازدید می شود و در صورت وجود نقص، یک هفته برای رفع آن مهلت داده می شود، در صورتی‌ که در این مدت اقدام نکنند از تردد و فعالیت در جاده جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی ادامه داد: بررسی فنی ناوگان برای جلوگیری از وقوع سانحه های ترافیکی الزامی است و هدف از این طرح، جلوگیری از وقوع حادثه در جاده است و این اقدام به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده ها به خصوص در ایام نوروز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی استان، ۷۷۳ دستگاه ناوگان عمومی مسافری با ظرفیت ۹ هزار و ۵۰۰ صندلی آماده است ضمن اینکه ۲ هزار راننده در این باره خدمات رسانی خواهند کرد.

بازرسی از ۱۵ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی

مشتری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت مجتمع های خدماتی رفاهی در استان برای خدمات رسانی در نوروز ۱۴۰۲ گفت: ۱۵ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در استان فعال است که بررسی های لازم برای خدمات دهی به مسافران نوروزی انجام می شود.

وی افزود: در این طرح وضعیت نمازخانه، رستوران، فروشگاه، راه دسترسی و سرویس‌های بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: دفاتر نظارت بر حمل و نقل مسافری در پایانه های مسافری عمومی استان مستقر و آماده دریافت انتقادها و شکایات هستند.