تهران – ایرنا – دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: عراقی ها پس از صدور فتوای جهاد کفایی، زیباترین معانی وفاداری به مرجعیت را رقم زدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی عصائب اهل الحق عراق، شیخ قیس الخزعلی روز شنبه در آیین بزرگداشت شهید داغرالموسوی افزود: عراقی ها برای دفاع از همه مردم جهان با گروه تروریستی داعش جنگیدند.

وی اضافه کرد: انگیزه های موجود پشت جنگ های منطقه سیاسی نیست بلکه این جنگ ها انگیزه های عقائدی دارند.

الخزعلی اظهار داشت: به شیوه های مختلف رسانه ای و فکری برضد عراق و ملتش کارشد و میلیاردها دلار از سوی برخی کشورها و سفارتخانه ها علیه مردم عراق هزینه می شود ولی عراقی ها به هویت ملی، فرهنگی و دینی خود پایبند هستند و کشورشان را دوست دارند.

وی گفت: سفارتخانه ها و کشورهایی هستند که لشکرهای سایبری را برای تاثیر بر عقاید ملت ما بکار می گیرند اما این ملت آگاهی سیاسی زیاد و روزافزونی برای مقابله با این هجمه ها دارد.

دبیرکل عصائب اهل الحق از ملت عراق به خاطر ایستادگی در کنار ملت سوریه در زلزله اخیر تشکر کرد و افزود: عراقی ها از کمک به ملت تحت محاصره سوریه دریغ نکردند.

الخزعلی درباره اوضاع سیاسی عراق و عملکرد دولت کنونی این کشور تصریح کرد: آگاهی در سیاست نیز وجود دارد و این در نوع همراهی ملت با دولت جدید آشکار است.

وی اضافه کرد: برخی طرف ها تلاش کردند از افزایش بهای دلار برای زیرسوال بردن دولت استفاده کنند.