یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی بوده که در ۴۴ سال گذشته پا به‌پای انقلاب اسلامی حرکت کرده و هیچ انحرافی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، مهران فاطمی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای فرماندهی سپاه الغدیر یزد افزود: هیچ مولودی مبارک‌تر از سپاه در انقلاب اسلامی به لحاظ سازمانی متولد نشده و تنها سازمانی که در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی پابه‌پای انقلاب حرکت کرد و در ریل انقلاب هیچ انحرافی نداشته مجموعه سپاه است.

وی با تبربک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار از خدمات این نیروی مردمی در ۴۴ سال گذشته در کشور و یزد قدردانی کرد و ادامه داد: باید این موضوع مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد و مدل سیستمی سپاه در سیستم اجرایی کشور که قرار است ماموریت‌های انقلاب که مهم‌ترین آن تمدن اسلامی نوین اسلامی است را اجرایی کند شبیه‌سازی شود.

سپاه سازمانی فراتر از یک نیروی نظامی

به گفته این مسئول، سپاه فراتر از یک سازمان نظامی است و یک مولفه که موجب برتری سپاه پاسداران شده و هیچ نهاد نظامی در دنیا مجهز و مسلح به آن نیست معنویت است که ابزار و مؤلفه‌ای ماورای قدرت بشری است.

فاطمی با بیان اینکه روحیه جهادی که در سپاه وجود دارد باید در ادارات و سازمان‌های دیگر عملی شود، گفت: در این ۱۶ ماه مسئولیت در جایگاه استاندار یزد که همه تلاش خود را در خدمت به مردم به کار بردم به این اعتقاد دارم که چنانچه هر کدام از ادارات ما معنویت، انسجام، انقلابی و جهادی بودن، اقتدار، گوش به خط رهبری و حضرت امام (ره)، نوآوری، روحیه ایثار و سخت‌کوشی ویژه سپاه پاسداران را در خود داشتند هزاران برابر خدمات انجام‌شده در استان شکل گرفته بود.

استاندار یزد افزود: معتقدم اکنون می‌توانیم تمدن سازی کنیم و به نتیجه برسانیم همان‌گونه که سلسله‌های مختلفی از ایلخانی تا قاجاری در یزد حکومت کردند و آثار معماری و شهرسازی از خود به‌ جای گذاشتند، جمهوری اسلامی نیز به لحاظ منابع سازمانی، توانمندی، تجهیزات، علمی و فناوری می‌تواند تمدن ساز باشد.

فاطمی اظهار کرد: یکی از نمونه‌های تمدن سازی، اجرایی کردن نهضت ملی مسکن مبتنی بر سبک ایرانی اسلامی است که در یزد با ساخت مسکن‌های ویلایی که در کنار آن‌ها محوریت مسجد جامع و ساخت مساجد، حسینیه، بازار و میدانگاه در نظر گرفته می‌شود اجرایی می‌شود.

سردار حسین زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر یزد همچنین در این دیدار از همکاری بخش‌های مختلف با محموعه بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان قدردانی کرد و بر جهاد تبیین و پیگیری اهداف نظام و انقلاب اسلامی بیش از گذشته تاکید کرد.

جشن ازدواج فرزندان پاسدار استان یزد برگزار شد

همزمان با اعیاد شعبانیه در آیینی با حضور استاندار و جمعی از خانواده‌ها و مسئولان در فرهنگسرای غدیر جشن ازدواج ۲۵ زوج پاسدار استان یزد برگزار شد.

در این آیین معنوی که توسط سپاه الغدیر برگزار شد، استاندار یزد گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج زوج‌های جوان توسط نهادها با همکاری مردم و تشکل‌ها کاری اررشمند و باید در استان روز به روز گسترش یابد.

مهران فاطمی با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار از اقدامات سپاه الغدیر یزد در سنوات گذشته و امسال در حوزه فرهنگی و اجتماعی و موضوع مهم ازدواج قدردانی کرد و تداوم آن را بیش از گذشته خواستار شد.

این مسئول با بیان اینکه بسیج و سپاه همواره در ۴۴ سال گذشته در عرصه‌های فرهنگی و خدمات رسانی پیشگام و نقش الگویی داشته قدردانی کرد و توجه به امر مهم ازدواج را در استان مورد تاکید قرار داد.

فاطمی برای زوج‌های جوان پاسدار که زندگی مشترک خود را در اعیاد شعبانبه جشن گرفتند آرزوی موفقیت کرد و تلاش و خدمت به مردم و جامعه اسلامی را یک مدال افتخار و موضوع مهم همیشگی ذکر کرد.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد یکی از برنامه‌های مهم و مورد تاکید در این نهاد مردمی و انقلابی را موضوع توجه به خانواده و پیگیری برای امر مقدس ازدواج ذکر کرد.

سردار حسین زارع کمالی با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروها و تشکل‌ها و همراهی خوب مسئولان در خدمت به مردم هستند بر تداوم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان تاکید کرد.

در این مراسم جشن چندین برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد و همچنین به زوج‌های جوان پاسدار هدایایی تقدیم شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.