اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: محورهای اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش بنیان بعنوان راهبردهای پیشرفت و توسعه این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی روز شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد دانش بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، افزود: بدلیل وجود شرایط خاص از نظر محدودیت در بعضی منابع استان در زمینه مباحث زیست محیطی، منابع آبی و خاکی و محدودیت توسعه صنعت صرفا ۲ محور بعنوان محورهای اساسی استان اصفهان در اقتصاد آینده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: محور اقتصاد گردشگری با توجه به ظرفیت های موجود در اصفهان بعنوان راهبرد اساسی این استان است و پیرامون آن در حوزه زیرساخت اقدامات خوبی انجام شده و کارگروه اقتصاد گردشگری فعال شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان راهبرد دوم پیشرفت و توسعه این استان است، افزود: امروز این راهبرد بعنوان یک انتخاب نیست بلکه بعنوان یک اجبار برای استان اصفهان است و قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان با همین نگاه راه اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های فوق العاده ای در بخش های مختلف مرتبط با اقتصاد دانش بنیان و بخش خصوصی در استان اصفهان وجود دارد.
مرتضوی اضافه کرد: همانند کاری که امروز فولاد مبارکه در حوزه اقتصاد دانش بنیان شروع کرد را در آینده نزدیک پالایشگاه و پتروشیمی انجام خواهند داد و مجموعه های دانش بنیان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در قالب پشتیبانی از این شرکت ها ساماندهی می شوند.
وی گفت: این قرارگاه با هم افزایی بین همه مجموعه های استان از جمله دانشگاه ها، شرکت علمی و تحقیقاتی، مراکز پژوهشی در کنار بخش خصوصی و با حضور بعضی از دستگاه های حاکمیتی و با هدایت مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی و بنیاد نخبگان استان بعنوان اتاق فکر فعال شده است.
استاندار اصفهان گفت: این قرارگاه ظرفیت های نخبگان را در حوزه های مختلف شناسایی می کند و اطلس حرکت استان را تعریف و حمایت می کند تا بتوانیم کار موثری در این زمینه انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، ‌روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و استاندار اصفهان همچنین با فعالان حوزه فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دیدار و گفت وگو کردند.

در این گفت و گو معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به نقش اثربخش فناوران این حوزه در هموار ساختن مسیر برای سایر فناوران، گفت: نوآورانی که آغاز کننده حرکت های جدید هستند؛ علاوه بر تلاشی که برای اجرای ایده‌های نوآورانه خود دارند مسیر ناهموار پیش رو را برای سایرین هموار می‌سازند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور روز شنبه از طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.

دهقانی فیروزآبادی در سفر خود به اصفهان، در همایش و نمایشگاه مسیر زاینده به میزبانی فولاد مبارکه اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حضور یافت.