اراک - ایرنا - فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک و ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی گفت: کارنامه درخشان سپاه در عرصه های مختلف حاصل روحیه ایثارگری و جهادی پاسداران و معنویت حاکم در این نهاد انقلابی است.

به گزارش ایرنا،امیر «محمد صادقیان» شامگاه شنبه در مرکز آموزشی پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک ضمن تبریک ولادت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) افزود: پاسداری یک فرهنگ ارزشمند است که به برکت انقلاب اسلامی و محصول تفکر حضرت امام خمینی(ره) در کشور جاری شده است.

وی ادامه داد: امروز هر فردی که برای استقلال و امنیت کشور تلاش می کند و یا به مردم در عرصه های مختلف خدمت می کند پاسدار است و به برکت وجود نهاد مردمی و انقلابی سپاه، فرهنگ پاسداری در بخش های مختلف کشور طنین انداز شده است.

فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام اراک و ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران فرزند خلف انقلاب اسلامی بوده و سبزپوشان انقلاب اسلامی از روز تاسیس این نهاد انقلابی تا امروز همواره نقش مهم و راهبردی در دفاع از کشور و خدمت به مردم ایفا کرده اند.

امیر صادقیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) با ژرف اندیشی و ابتکار راهبردی در تاسیس سپاه پاسداران دفاع و پاسداری همه جانبه از انقلاب را تضمین کرد، گفت: امروز ملت ایران و امت های اسلامی به وجود نهاد مقدس سپاه افتخار می کنند و بارها برایشان ثابت شده سپاه برخوردار از بصیرت دینی و موجب اقتدار و مانایی نظام جمهوری اسلامی را فراهم کرده است.

وی کارنامه درخشان سپاه در عرصه های مختلف را حاصل روحیه ایثارگری و جهادی پاسداران و معنویت حاکم در این نهاد انقلابی خواند و افزود: روز پاسدار نماد تجلیل از مردان حماسه سازی است که در مسیر عزتمندی و سربلندی انقلاب اسلامی گام برمی دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سالروز میلاد مسعود و با برکت حضرت ابوالفضل(ع) که روز جانباز نامگذاری شده فرصتی ارزنده برای تکریم از حماسه آفرینانی است که برای اعتلای اسلام ناب محمدی و دفاع از ارزش های اسلامی مجاهدت کردند.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: جانبازان به عنوان شهدای زنده در سخت ترین آزمون الهی سرافراز و سربلند بیرون آمدند و امروز بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی به برکت روحیه ایثار و شهادت جانبازان ، این افراد در تمامی عرصه ها نقش آفرین بوده و کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته اند.

وی ادامه داد: جانبازان سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی هستند که در دانشگاه دفاع مقدس تربیت شدند و این دانشگاه به گونه ای آنان را تربیت کرده که در هر عرصه ای ورود کرده اند با ابتکار، اراده و توان، کارآمدی نظام اسلامی را به اثبات رسانده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: امروز رسالت سنگین جانبازان بر دوش جوانان غیرتمند ایران اسلامی است و جوانان باید با استفاده از تجربیات و رهنمودهای این عزیزان و بهره گیری از دانشگاه دفاع مقدس عزت و سربلندی کشور و خودکفایی ایران عزیز در همه عرصه ها رقم بزنند.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان دارد.