تهران- ایرنا-گروه های مقاومت فلسطین حاضر در جنین شنبه شب ضمن محکوم کردن تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای مشارکت در نشست «العقبه» اردن، آن را یک نشست سیاسی و امنیتی شکست خورده خواندند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شهاب، این گروه‌ها در یک نشست خبری اعلام کردند که در این نشست که با نظارت آمریکا برگزار می شود، تشکیلات خودگردان بار دیگر فریب واشنگتن را خورد.

این گروه ها اعلام کردند:تشکیلات خودگردان بهتر بود که در این مرحله به سمت، اتحاد ملی و اتحاد مبارزاتی در میدان جنگ حرکت کند، چرا که این نشست در سایه گسترش شهرکسازی‌ها و کشتار صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین برگزار خواهد شد.

در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس، ۱۱ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت با اشاره به این که، این نشست به سود ملت ما نیست، بلکه یک خدمت رایگان به رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: به جای توافق امنیتی با اسرائیل، تشکیلات خودگردان به سمت اتحاد ملی پیش رود.

یک مقام سیاسی صهیونیست به کانال ۱۲ این رژیم گفت که کنفرانس فوری و اضطراری العقبه به بررسی توان تشکیلات خودگردان فلسطین برای مسؤولیت پذیری نسبت به مناطقی چون جنین خواهد پرداخت که مدتی است از سلطه آن خارج شده است.

یک مقام بلندپایه دیگر صهیونیستی نیز که خواست نامش فاش نشود به رادیوی این رژیم گفت که هدف از کنفرانس امنیتی العقبه تقویت اعتماد برای فعالیت با یکدیگر در جهت آرام کردن اوضاع و جلوگیری از وقوع هرگونه تشدید تنشی در طول ماه مبارک رمضان است.

شبکه عبری زبان "کان" نیز در این باره گزارش داد که پبش بینی می شود که اسرائیل خواستار کاهش ورود به مناطق "آ" به ویژه نابلس و جنین شود.

این نشست قرار است که امروز یکشنبه با حضور نمایندگانی از آمریکا، مصر، اردن، تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار شود.