به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، این رویداد که با هدف حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی در سه محور و چهار قالب برگزار میشود؛ حوزههایی چون ایدههای استارتاپی، کسبوکارهای نوپا و کسبوکارهای تجاری شده را در قالب های اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی هدف قرار داده است.
اهداف دیگری که این رویداد دنبال میکند شامل «ترویج تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی»، «تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور»، «ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی»، «زمینهسازی به منظور همافزایی شرکتهای فعال در حوزه صنایع فرهنگی»، «رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور» اشاره کرد.
«معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی»، «پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی» و «ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانوادهها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی» از دیگر اهداف این رویداد است.
برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان ها به صورت مجازی از طریق زیرساخت الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir که دبیرخانه جشنواره کالاهای فرهنگی مستقر در اداره کل مجامع، تشکل¬ها و فعالیتهای فرهنگی طراحی کرده است، انجام می شود.
علاقهمندان تا ۱۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.