رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی کمک به تمرین دانشجویان به منظور پیداکردن راهکارهای علمی و منطقی برای حل مسائل و ارائه به سیاستگذاران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد دوستار روز یکشنبه در مراسم راه اندازی سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی استان گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت اظهار کرد: به میزانی که کرسی‌های آزاداندیشی بیشتر ترویج یابد، زمینه برای ارائه راهکارهای نوآورانه و خلاقانه از طرف قشر دانشگاهی بیشتر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویدادها از سال ۹۹ از گیلان کلید خورد و در دوران کرونا بیشتر به صورت مجازی برگزار شد، اضافه کرد: در سال ۹۹، ۹۰ کرسی آزاد اندیشی و در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ کرسی به صورت مجازی و حضوری برگزار شد که از این میان ۳۱ تیم به رقابت‌های ملی راه یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ کرسی آزاداندیشی از استان به سطح ملی راه یافتند که در برنامه «میدان» صدا و سیما حضور یافتند و دیدگاه‌های خود را ارائه کردند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ۲۸۰ تیم در سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: پس از بررسی موضوعات گروه‌های مخالف و موافق ۲۳۱ تیم به مرحله این رقابت راه یافتند.

وی عنوان کرد : از امروز تا ۲۰ اسفند گروه‌های مخالف و موافق در موضوعات مربوط به حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با همدیگر به رقابت علمی می‌پردازند.

دکتر دوستار در ادامه به برگزاری رویداد حل مساله در کنار کرسی‌های آزاداندیشی اضافه کرد: سال گذشته این رویداد را با شناسایی معضلات گیلان برگزار کردیم که در برگزاری آن دانشجویان در کنار اساتید مسائل مختلف استان را شناسایی کرده و با همدیگر در کلاس‌ها به بحث گذاشتند.

وی با بیان اینکه به همه مدیران گیلان اعلام کردیم که مسائل شناخته شده علمی را با راهکارهای دست یافته در اختیار آنان قرار می‌دهیم، اظهار کرد: امسال هم این آمادگی وجود دارد که نگاه‌های علمی که به مسایل وجود داشته و راهکارهای احصا شده برای کمک به مدیران اجرایی را به عنوان مشاوران امین و رایگان علمی در دانشگاه‌ها موجود در اختیارشان قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطر نشان کرد: هدف از این برنامه ها آن است که به همدیگر برای فرهنگ‌سازی در ارتباط با برخورد با مسایل نگاه علمی و شعور علمی داشته باشیم، درست است که برای ارائه راهکارها و شناسایی مشکلات شعور متعارف نیاز است، اما شعور علمی می‌تواند راهکاری علمی بدهد، شعور متعارف هم در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مراسم افتتاح سومین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی استان گیلان امروز یکشنبه با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.