شهرری - ایرنا - سرپرست اداره کل ایثارگران شهرداری تهران اعلام کرد: فقط در یک روز اعلامی برای پاسخگویی به مشکلات جانبازان و ایثارگران، ۶۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ داشتیم که در نوع خود یک رکورد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعباس کیانی روز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز جانباز در مرکز همایش های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تهران سعی بر حل مشکلات ایثارگران و جانبازان داریم و پس از این تماس ها تمام مشکلات دسته بندی شد و در حد توان آنها را حل می کنیم.

وی ادامه داد: تلاش ما برای تعامل دو سویه با ایثارگران و جانبازان خواهد بود؛ شهردار تهران هم تاکید موکد برای رفع این مشکلات داشته و دارد.

به گفته کیانی، اداره کل ایثارگران شهرداری تهران در دوره ای زیر مجموعه اداره کل رفاه رفت اما با آمدن مدیریت شهری ششم و انتخاب شهرداری از جنس ایثارگران، این اداره کل دوباره مستقل شد و حتی زیر مجموعه دفتر شهردار تهران قرار گرفت که البته این موضوع هم با مساعدت و کمک اعضای شورای شهر انجام شد.

این مسئول ادامه داد: در این دوره کارگروهی از جانبازان و ایثارگران به منظور رفع مشکلات این عزیزان ایجاد شده و نظارت ستادی برای این موضوع را شروع کردیم.

کیانی یادآور شد: نخستین نظارت ستادی برای این موضوع در دهه فجر در یکی از مناطق رخ داد و به همراه شهردار منطقه جلسه ای با کارمندان ایثارگر و جانباز داشتیم وموارد مطرح و شهردار دستورات لازم را برای رفع مشکلات صادر کرد.

تبدیل وضعیت استخدامی کمی زمان بر است

سرپرست اداره کل ایثارگران شهرداری تهران در مورد تبدیل وضعیت استخدامی هم گفت: این مورد در حال انجام اما کمی زمان بر است و باید روال اداری خود را طی کند.

وی این را هم گفت که سعی می کنیم در بحث مسکن ایثارگران و جانبازان شهرداری تهران جدا از کارکنان دیگر برنامه ریزی و انجام وظیفه کنیم.

کیانی خاطرنشان کرد: جانبازان و ایثارگران، فرشتگان الهی در لباس انسان هستند که فقط بخاطر خدا و ائمه حرکت کردند و تمام وجود خود را برای پاسداشت کشور، ارتقای مردم و رضای خدا گذاشتند.

این مسئول یادآور شد: جانبازی را دیده ایم که حتی پنج عضو نداشت اما همسر وی به تعبیر رهبر انقلاب مردانه ایستاده است.

مجتبی شاکری مشاور شهردار تهران نیز در این آیین از رشادت های جانبازان در دوران دفاع مقدس و همسران آنان قدردانی کرد.