تهران- ایرنا- هفدهمین و هجدهمین نکوداشت روز مهندسی با هدف تقدیر از اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه مهندسی در فرهنگستان علوم برگزار شد و دو پژوهشگر جوان برجسته از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم تقدیر شدند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر «محمدرضا حاج محمدی» (دانشیار) و دکتر «سعیده ممتازی» (دانشیار) دو پژوهشگر جوان برجسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سوی فرهنگستان علوم در هفدهمین و هجدهمین نکوداشت روز مهندسی که با هدف تقدیر از اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه مهندسی برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتند.

ممتازی دکتری مهندسی کامپیوتر، هوش مصنوعی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی دکتری خود را در رشته کامپیوتر، هوش مصنوعی از دانشگاه زارلند آلمان اخذ کرد. همچنین در سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۴ دو فوق دکتری مهندسی کامپیوتر را در موسسات HPI آلمان و DIPF آلمان گذرانده است. از دستاوردهای علمی ممتازی می‌توان به تاسیس ازمایشگاه پردازش زبان طبیعی در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تألیف کتاب با عنوان Question Answering Over Text and Knowledge Base در انتشارات Springer، مشارکت در ۱ اختراع داخلی، ۳۸ مقاله در مجلات ISI ، ۳۲ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و بین المللی اشاره کرد.

همچنین وی برگزیده دومین جشنواره کنز جایزه جهانی مصطفی (ص)، برگزیده بخش جوان پنجمین دوره جشنواره فارابی و برگزیده جشنواره جوان ایرانی خارج از کشور توسط سازمان ملی جوانان نیز است.

حاج محمدی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که از دستاوردهای وی می‌توان به قرار گرفتن در فهرست دانشمندان دو درصد برتر دنیا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی ( بر اساس مقاله منتشر شده در مجله Plos Biology توسط محققان دانشگاه استنفورد)، قرار گرفتن در فهرست دانشمندان یک درصد برتر دنیا در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی (براساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ISC)، کسب جایزه پر استنادترین مقاله در سال ۲۰۱۵ در مجله Mechanical Science and Technology, Springer، برگزیده به عنوان "داور نمونه" در سال ۲۰۱۵ از طرف دپارتمان انتقال گرما در انجمن مهندسین مکانیک آمریکا (ASME)، کسب عنوان "استاد برگزیده آموزشی"، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ۱۳۹۸، عضویت در بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان برگزیده آیین‌نامه دانش‌آموختگان برتر آموزشی، پژوهشی و نوآوری اشاره کرد.