تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از ایجاد نهادی توسط رییس جمهور جهت پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم تقدیر کرد و گفت: رسیدگی قانونمند به اعتراض یا ایده‌های مردم کمک به افزایش وفاق ملی است.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره انتصاب سکینه سادات پاد از طرف رییس جمهور به عنوان «مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» گفت: این اقدام رییس جمهور به روز و برای رفع نیاز مردم کشور در بخش‌های مختلفی چون حق آزادی بیان، حق تشکیل اجتماعات، حقوق مادی و معنوی زنان و صیانت از حریم خصوصی شهروندان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از صنف‌ها و اقشار مختلف کشور، حتی زنان بدسرپرست و بی سرپرست مطالباتی دارند که توسط این نهاد می‌توان درخواست‌های آنها را بررسی و به صورت قانونی پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف کشور حتی دانشمندان، طلاب حوزوی، دانشجویان، هنرمندان و حتی دانش آموزان در جامعه امروزی که عصر تکنولوژی، صنعت و فضای مجازی است، مطالباتی دارند که باید به درستی شنیده و منعکس شود و وجود چنین نهادی با مسوولیت واحد می‌تواند مانع تکرار حوادث تلخ گذشته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس این نهاد را به عنوان پل ارتباطی مردم با رییس جمهور توصیف کرد و یادآور شد: قطعا مردم در هر بخش و صنفی، پیشنهاد، اعتراض یا ایده‌ای دارند که طرح و رسیدگی به آنها کمک شایانی به شرایط اجتماعی کشور خواهد کرد. البته رییس جمهور نیز هوشمندانه این انتخاب را در جهت کمک به وفاق ملی انجام داد که توسعه چنین اندیشه‌ای قابل تقدیر است.

ذاکر با بیان اینکه باید سازوکار توسعه حقوق و آزادی‌های اجتماعی در همه دستگاه‌های کشور و سایر قوا تقویت شود، گفت: ایران اسلامی ظرفیت‌های مهم و گرانقدری در همه بخش‌ها دارد که اگر به درستی و دقیق از آن برای جامعه استفاده شود، شاهد بهبود شرایط اجتماعی کشور و کوتاه شدن فاصله بین مردم با مسوولان و حاکمیت خواهیم بود.

وی دفاع از حقوق و آزادی‌های اجتماعی مردم ایران را فارغ از مذهب، قومیت و جنسیت آنان در مجامع داخلی و خارجی از دیگر اهداف این نهاد برشمرد و گفت: بسیار از ایرانیان خارج از کشور هستند که از نظر حقوقی دچار چالش هایی شدند و این نهاد می تواند در جهت رفع مشکلات آنها حتی در خارج از مرزهای کشور قدم های محکمی بردارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در خصوص مطالبات مردم نباید فقط شعار داد، عنوان کرد: کشور ایران از اقوام و قومیت‌های مختلفی تشکیل شده که وقتی دولت سیزدهم کار اجرایی کشور را در دست گرفت، از ابتدا به حمایت از همه قومیت های داخلی و ایرانیان خارج از کشور تاکید داشت تا مطالبات آنها در همه زمینه‌ها برآورده شود.

ذاکر یادآور شد: نهاد ریاست جمهوری انسجام ملی را در دستور کار دارد و پیش از این رییس جمهور در سخنان ۲۲ بهمن ماه امسال به موضوع بسته وحده آفرین دولت برای تسهیل بازگشت ایرانیان به کشور تاکید داشتند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه رفع دغدغه‌های مردم با بهره‌گیری از نهادی که برای این منظور ایجاد شده، جلوی سوء استفاده دشمنان را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: امیدواریم این ایده و همت دولت تقویت شود و سایر دستگاه‌ها هم آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.