تهران - ایرنا - عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم کارایی مدیران میانی دولت گفت: متاسفانه نفوذ جدی گرفته نشده است و جریانات فاسد امنیتی و اقتصاد پنهان و قاچاقچیان به دنبال افزایش قیمت ارز هستند تا از این طریق دولت را زمین بزنند.

سید علی یزدی خواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه هنوز جنگ اقتصادی دشمن ادامه دارد و دشمن برای تضعیف نظام میدان را رها نکرده است، گفت: آمریکا و غرب ۴۴ سال است که با ملت ایران دشمنی می‌کنند، جنگ اقتصادی غرب با ملت ایران از زمانی آغاز شد که اموال شاه را پس ندادند و اموال ملت ایران را در انبارهای وزارت دفاع آمریکا نگه داشتند.

دشمن رویارویی با نظام را به میدان اقتصادی کشیده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن رویارویی با نظام را به میدان اقتصادی برده است، سعی می کند تا مسیرهای ارتباطی برای مبادلات ارزی و مالی ایران را ببندد تا به این ترتیب ایران را وادار کند که در مذاکرات امتیاز بیشتری دهد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع دارند که دولتمردان در میدان جنگ ترکیبی، فرهنگی،اقتصادی، اجتماعی قوی تر ظاهر شوند، دشمن می خواهد به اقتصاد کشور با کاهش ارزش پول ملی ضربه زده و با حضور برنامه ریزی شده در شبکه‌های اجتماعی افکار عمومی را مشوش کند.

نقش جریانات فاسد امنیتی، اقتصاد پنهان و قاچاقچیان در نوسانات ارزی

عضو کمیسیون فرهنگی با انتقاد از عدم کارایی مدیران میانی دولت گفت: متاسفانه نفوذ جدی گرفته نشده است، جریانات فاسد امنیتی و اقتصاد پنهان و قاچاقچیان به دنبال افزایش قیمت ارز هستند تا از این طریق دولت را زمین بزنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه با احیای برجام و مذاکرات رفع تحریم ها مشکلات اقتصادی رفع نمی شود، گفت: رویکرد آمریکایی ها از ابتدا این بود که برجام به نتیجه نرسد، دولت یازدهم و دوازدهم امتیازات زیادی به غرب و آمریکا داد، اطلاعات مالی ایران علی رغم عدم امضای اف ای تی اف به طرف غربی داده شده بود.

بازگشت به برجام درد اقتصاد را درمان نمی‌کند

یزدی خواه با بیان اینکه برجام یک طرفه و یکجانبه تنظیم شده بود، گفت: مضرات بازگشت به برجام بیش از فواید آن خواهد بود و مثل مُسکنی است که برای مدت کوتاهی درد را کم می کند اما علاج نمی کند.