کرمان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح امروز (دوشنبه)در مصاحبه با ایرنا خبرهای نسبتا خوبی از وضعیت رو به بهبود مصدومان سانحه سقوط بالگرد در کرمان اعلام و بیان کرد که وضعیت سه مدیرکل ورزش کرمان، آذربایجان شرقی و تهران نیز خیلی بهتر شده است.

مهدی احمدی نژاد که خود دکتری تکمیلی تخصصی فلوشیپ مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) دارد با اشاره به ویزیت و بازدید روزانه مصدومان سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و همراهان وی که در بیمارستان شهید باهنر کرمان بستیر هستند آخرین وضعیت جسمانی این افراد را تشریح کرد.

وی ضمن ارائه شرح حال مختصری از وضعیت و شرایط مصدومان این حادثه که عصر پنجشنبه پنجم اسفند در شهرستان بافت هنگام فرود در ارتفاع چند متری از زمین رخ داد و موجب جان باختن مشاور وزیر ورزش و مصدومیت ۱۸ نفر از سرنشینان این بالگرد شد گفت: حال عمومی دکتر بیگ زاده معاون پشتیبانی استاندار کرمان رو به بهبودی است و وی امروز از بیمارستان مرخص می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: همچنین مدیرکل ورزش آذربایجان شرقی نیز هوشیاری کامل دارد و از دستگاه جدا شده است.

وی ادامه داد: شرایط وی نیز پایدار است و هوشیاری کامل و توانایی تانول غذا را دارد.

احمدی نژاد گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز که از ناحیه یکی از مهره های کمر و پا دچار آسیب شده بود مورد عمل جراحی قرار گرفته، هوشیاری و حال عمومی وی خوب است.

وی تاکید کرد: وضعیت مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز نسبت به دیروز بهتر شده و پایدار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ضربه مستقیم و سنگینی به قفسه سینه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان وارد شده بود گفت: وضعیت تنفسی و فشار خون وی بهتر است و کلیه، فشار خون و وضعیت تنفسی بهتر است.

احمدی نژاد افزود: یک نفر از کادر پرواز نیز که در آی سی بستری است امروز عصر از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

وی با بیان اینکه آقای سعادت یکی از ۲ خبرنگار همراه تیم نیز که اکنون در بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری است روز گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفته و فردا مرخص می شود اظهار داشت: وضعیت عمومی طیبه هادی خوانی خبرنگار دیگر همراه این تیم نیز خوب است و وی نیز تا دو سه روز آینده از بیمارستان مرخص می شود.

به گزارش ایرنا حادثه سقوط بالگرد در بافت هنگامی رخ داد که بالگرد هلال احمر وزیر ورزش و سایر همراهان را برای بازدید از چند پروژه ورزشی جابه جا می کرد که در نتیجه آن اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش به علت شدت صدمه جان باخت. وزیر ورزش و جوانان نیز که ضربه مغزی شده بود شامگاه جمعه از کرمان به پایتخت منتقل شد و آنجا تحت مداوا قرار دارد.