تهران - ایرنا - نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در جنگ ترکیبی دشمن که می گوییم در ادامه اتفاقات پاییز سال جاری است، نقش مجلس مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، روح الله نجابت در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در تذکری آیین نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس گفت: روز گذشته در پاسخ به یکی از همکاران در خصوص جلسه غیرعلنی ارزی دولت و مجلس گفتید که قرار است دولت کمیته‌ای تشکیل دهد، جدای از اینکه این پیشنهاد چه کسی بود و چه چیزی اتفاق افتاد، در این جنگ ترکیبی که می گوییم ادامه اتفاقات پاییز سال جاری است، نقش مجلس مشخص نیست.

وی ادامه داد: در شرایطی که در حال بررسی لایحه بودجه هستیم، مردم از ما سوال می کنند که چه اتفاقی در خصوص ارز رخ می دهد؛ درخواستی که از شما دارم با توجه به اینکه می دانم دلسوز نظام، کشور و انقلاب هستید، این است که شان نظارتی مجلس را فعال کنید و کمیته‌ای از نمایندگان بررسی کنند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است تا ما نیز برای مردم جوابی داشته باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم از ما سوال می کنند که حاصل جلسه غیرعلنی چه شد، افزود: گزارش‌های جسته و گریخته‌ای از نشست غیرعلنی مجلس منتشر شد؛ شما بگویید تاثیر این جلسه چه بود؟ تنها گزاره ای که ارائه شد این بود که قرار است کمیته ای تشکیل شود که تاکنون دولت نیز در این خصوص اقدامی نکرده است.

پس از تذکر نجابت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پاسخ تذکر وی را نداد و مجلس رسیدگی به لایحه بودجه را ادامه داد.

قالیباف روز گذشته در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس درباره تشکیل کمیته هماهنگی ارز با دولت، گفته بود که مسئولیت جمع‌بندی جلسه غیرعلنی دولت و مجلس، برعهده دولت است؛ در این رابطه دولت پیشنهادی داشت، که ما پیشنهاد دولت را قبول داشتیم. بنابر این اگر به مشورت ما نیاز دارد، حاضریم که آن کمک، را انجام دهیم لذا منتظریم تا در صورت نیاز این کار را انجام دهیم. مسئولیت اجرا و کار بر عهده دولت است.

مجلس با دولت همفکری می کند

در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس در تذکری به اظهارات دیروز قالیباف درباره تشکیل کمیته ارزی استناد کرد و خواستار پیگیری آن و حفظ جایگاه مجلس شد؛ رئیس مجلس در پاسخ گفت: مگر کسی مانع نظارت مجلس بر دولت در بحث مربوط به ارز است؟ افتخار مجلس این است که یک ماه و نیم قبل، شرایط را پیش بینی کرده بود و بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی 40 روز قبل به دولت و رئیس جمهور منتقل شد؛ ما کار خود را انجام دادیم و الان هم انجام خواهیم داد.

قالیباف یادآور شد: در جلسه غیرعلنی اینگونه بحث شد که یک گروه مشترک و کمیته در این خصوص با هم همفکری کنند و من عنوان کردم که اگر دولت هر همفکری از مجلس می خواهد ایرادی ندارد و ما کمک می کنیم؛ ما اقدامات نظارتی را از 40 روز قبل انجام دادیم و اشکالات را گفتیم و حتما این موضوع را پیگیری می کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا که روز گذشته - هفتم اسفند - برگزار شد، اشاره کرد و گفت:  در این جلسه نیز آقای پورابراهیمی همین موضوعات را بار دیگر متذکر شد و پیگیری کرد.