زنجان - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی زنجان گفت: این استان در تولید صنایع دستی فلزی رتبه سوم کشور را دارد و در سال‌های گذشته به عنوان شهر جهانی ملیله معرفی شد.

الناز خدایی فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون هنرمندان صنایع دستی استان در ۵۵ رشته مختلف فعالیت می کنند و به طور قطع بازارچه‌های نوروزی فرصت مناسبی است تا هنرمندان استان، تولیدات خود را جهت عرضه و فروش ارائه کنند و مسافران هم با صنایع‌دستی استان آشنا شوند.

وی به برنامه ریزی برای برپایی بازارچه های صنایع دستی همزمان با فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی سال آینده، ۹ بازارچه صنایع‌ دستی در سطح استان با هدف شناساندن هنرهای اصیل استان برگزار خواهد شد.

این مسوول با تاکید بر اینکه بازارچه های صنایع دستی استان در محل اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری هر شهرستان برپا خواهد شد، ادامه داد: در ایام نوروز همراه با نمایشگاه دائمی صنایع‌ دستی در جنب موزه مردم شناسی رختشویخانه زنجان، هشت نمایشگاه دیگر نیز در شهرهای ماهنشان، ابهر، هیدج، سلطانیه، خدابنده و خرمدره برپا خواهد شد.

وی اظهار داشت: برپایی بازارچه‌های فصلی، فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری هنرمندان است و زمینه ترویج و معرفی بیشتر صنایع‌ دستی استان را فراهم می کند.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان زنجان با بیان اینکه زنجان در سایر حوزه‌های صنایع‌ دستی نیز سرآمد است، افزود: امیدواریم نوروز ۱۴۰۲ شاهد رونق بازارهای صنایع دستی شهرهای مختلف استان باشیم.

هم اکنون بالغ‌ بر ۱۲ هزار نفر در استان زنجان در حوزه صنایع‌ دستی فعالیت دارند.