شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از فراهم شدن زمینه برپایی ۱۸۰ غرفه و فروشگاه عرضه مستقیم کالا به مناسبت عید نوروز و همچنین پیش رو بودن ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

حسین برزگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عرضه مستقیم کالاهای مصرفی مردم از ۱۵ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا عید فطر ادامه دارد و در همین راستا بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، علاوه‌بر فروشگاه‌هایی که کالاهای اساسی و یارانه‌ای را به صورت مستقیم عرضه می‌کنند، غرفه‌هایی در قالب نمایشگاه در ۲ نقطه از شهر که از سوی شهرداری جانمایی می‌شود، کالاهای اساسی و مصرفی مردم را عرضه می‌کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عرضه مستقیم کالا نقش مهمی در حذف واسطه‌ها و کنترل بازار دارد و مردم می‌توانند با قیمت مناسب‌تری کالاهای مصرفی خود را تهیه کنند.

برزگر تثبیت قیمت‌ها در بازار را از مهمترین برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: به مناسبت بازار شب عید نظارت بر قیمت‌ها تشدید می‌شود و بازرسان در شیفت‌های متعدد بر نحوه ارائه خدمات و عرضه کالاها نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین مرغ شب عید و ماه مبارک رمضان با کمبودی مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: برای فروشگاه‌های بزرگ و همچنین خرده‌فروشی‌ها به هر میزان که تقاضا داشته باشند مرغ توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین اظهارات مسوولان استان، کالاهای اساسی به میزان کافی در چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شده است و برای تامین کالاهای موردنیاز استان برای عید نوروز کمبودی وجود ندارد.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، کالاهای مصرفی مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.