قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: منتظر تایید شورای عالی مناطق آزاد برای آغاز ساخت و ساز در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به عنوان سازمان مسوول این طرح بزرگ تجاری-تولیدی هستیم.

رضا صفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره برگزاری نشست با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پیرامون تسریع در تعیین شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین به عنوان سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی تاکستان خبر داد و گفت: برای شروع عملیات اجرایی این منطقه نیاز است تا شرکت شهرک ها از سوی شورای عالی مناطق آزاد نیز به عنوان سازمان مسوول مورد تایید قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا هرچه زودتر نسبت به تعیین سازمان مسوول به منظور تسریع در عملیات عمرانی این منطقه ویژه اقدام شود.

این مسوول گفت: پیش از این در کارگروه های مربوطه استانی، شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین به عنوان سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی تاکستان انتخاب شده بود تا مقدمات ساخت و ساز و اجرای عملیات عمرانی در این منطقه ویژه اقتصادی آغاز شود.

صفاری همچنین اظهار کرد: مدارک و فرایندهای اداری قانونی لازم برای تایید شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین به عنوان سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآور شد: پس از تایید شورای عالی مناطق آزاد، در ابتدا نسبت به تهیه طرح جامع اقدام خواهد شد و پس از آن عملیات ساخت و ساز منطقه ویژه اقتصادی تاکستان آغاز می شود.

عملیات عمرانی و آماده سازی ۲۰ درصد مساحت منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در فاز اول

وی با بیان اینکه ۴۲۷ هکتار برای ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی درنظر گرفته شده است،اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های اولیه ۲۰ درصد از مساحت کلی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در فاز نخست برای عملیات ساخت و ساز در نظر گرفته می شود.

این مسوول ادامه داد: تسطیح زمان و دیوارکشی، احداث ساختمان گمرک و استقرار تجهیزات مربوطه و همچنین تامین زیرساخت های آب،برق،گاز و مخابرات در دستور کار فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی تاکستان قرار دارد.

صفاری خاطرنشان کرد: اولویت واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان با صنایع تخصصی در حوزه صنایع تبدیلی-کشاورزی و صنایع با فناوری پیشرفته (هایتک) است.

منطقه ویژه اقتصادی تاکستان مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی است و در جنب شهرک صنعتی حیدریه قرار دارد.

مناطق ویژه اقتصادی مکان های استقرار صنایع تخصصی یا عام با انواع امتیازات قانونی از جمله معافیت ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای بخش تولید و تجارت است که نقش موثری در اشتغالزایی و رونق اقتصادی یک منطقه ایفا می کند.