به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، علی اصغر شالبافیان روز دوشنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۱- در پنجاهوچهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، گفت: دائمی شدن برگزاری ستاد خدمات سفر در طول سال مهمترین دستاورد دولت در راستای هماهنگی دستگاههای مرتبط با سفر و خدمترسانی به مردم است. این هماهنگیهای ایجادشده منجر به اقدامات نوآورانه و ابتکاری از سوی هر یک از دستگاهها شد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از اقدامات دستگاهها در سطح استانی و ملی تشکر کرد و افزود: سال گذشته با هماهنگی بهوجود آمده با شورای عالی فضای مجازی و دیگر دستگاهها، مقاصد مکمل و جایگزین متناسب با تغییرات اقلیمی به گردشگران پیشنهاد شد. بدون هماهنگی همه دستگاهها این اقدام در خصوص مقاصد مکمل و جایگزین امکانپذیر نبود.
وی به همکاری با جمعیت جوانان هلال احمر و سازمان امور عشایر و راهاندازی کمپین «سی شصت» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه برای ستاد ساختار بودجهای مشخص برای دستگاهها دیده نشده است، این موضوع باید در قالب برنامه هفتم تامین شود.
شالبافیان به موضوع توزیع تعطیلات با توجه به اوج سفرها در نیمه شعبان و تمهیدات لازم برای این ایام اشاره کرد و افزود: پیشبینی این است غیر از افزایش حجم سفرها زمان تعطیلات طولانیتر شود و بعد از تعطیلات نوروز نیز حجم انبوهی از سفرها را به مناسبت عید سعید فطر خواهیم داشت.
شالبافیان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ ستاد خدمات سفر استانی و بیش از ۵۰۰ ستاد در سطح شهرستانها تشکیل شده است، افزود: آقای ضرغامی تاکید کردند که تجارب ستادهای خدمات سفر و استفاده از آنها تدوین شود و در ستادهای استانی مورد بررسی قرار گیرد. این تجارب میتواند عمدهترین نقاط ضعف و قوت سال گذشته را مورد تاکید قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه ملاحظاتی متناسب با ماه مبارک رمضان تدوین و ابلاغ شده است، افزود: تاکید این است که نشاط اجتماعی همراه با حفظ حرمت ماه مبارک در نظر گرفته شود و مورد توجه دستگاهها قرار گیرد.
رئیس ستاد خدمات سفر به نقش اطلاعرسانی و روابط عمومی دستگاهها اشاره کرد و افزود: سال گذشته به همت روابط عمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هماهنگی خوبی بین دستگاهها ایجاد شد و امیدوارم امسال نیز این مهم انجام گیرد. همچنین اطلاعرسانی صداوسیما به شکل زیرنویس بسیار حائز اهمیت است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی به اهمیت تقویت سامانه ۰۹۶۲۹ برای درج شکایتها مردمی وانعکاس شکایت گردشگران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این امکان اگر در سایر دستگاهها به وجود بیاید امکان رسیدگی به شکایات مردمی و و اعتماد به دستگاهها را فراهم میکند.