کرج – ایرنا – رییس هیات مدیره تله کابین دربندسر و بهره برداری پیست اسکی دیزین با بیان اینکه این پیست از سوی سازمان استاندارد و با دستور دادستان از هفته گذشته به طور موقت تعطیل شد، گفت: احتمال زیاد این پیست از روز چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری مجدد بازگشایی خواهد شد.

محمد کیاشمشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان استاندارد از هفته گذشته به دلیل استاندارد نبودن و از رده خارج بودن وسایل و دستگاه های این پیست پیگیر تعطیلی این مجموعه شد که هم اکنون به مدت یک هفته از تعطیلی این مجموعه می گذرد.

وی اظهار کرد: از هفت خط دستگاه های تفریحی این مجموعه شامل تله سیژ و تله کابین این مجموعه سال هاست که چهار خط به دلیل خرابی کابل و نداشتن قفل کار نمی کرد و از سوی بهره بردار مردود اعلام شده بود.

وی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده خرید کابل برای این دستگاه ها بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که مستاجر کنونی این مجموعه امکان تامین این هزینه را ندارد.

کیاشمشکی به قدیمی و فرسوده بودن دستگاه های پیست دیزین همچون تله کابین ها و تله سیژ ها و اسکی های بشقابی اشاره کرد و گفت: در دی ماه سال جاری شرکت های بازرسی پیست تغییر یافتند و از آنجا که این شرکت ها نظرات همدیگر را قبول ندارند ممکن است مجوز بهره برداری از این پیست و دستگاه ها را ندهند.

وی افزود: حدود ۴۵ سال از فعالیت این دستگاه ها در پیست می گذرد و با اینکه به صورت نسبی کار خود را انجام می دهند نیاز به نوسازی و خرید دستگاه های جدید وجود دارد.

بهره بردار پیست اسکی دیزین با اشاره به اینکه این دستگاه ها مجوز استاندارد برای سال های آینده را ندارد، ادامه داد: شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی باید فکری برای این پیست بکند و نوسازی پیست را در اختیار بهره برداری بگذارد که بتواند سرمایه گذاری کلان داشته باشد.

وی به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی توصیه کرد که برای پیست یک کار اساسی بکنند تا به سرنوشت پیست شمشک دچار نشود.

کیاشمشکی افزود: هم اکنون کل مجموعه از سوی بازرسان تعیین شده در حال بررسی و نظارت است که در صورت تایید آن ها از پایان هفته دوباره بازگشایی می شود.

پیست دیزین با ارتفاع بین ۲ هزار و ۶۵۰ تا سه هزار و ۶۰۰ متر از سطح دریا، واقع در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال کرج دارای سه تله کابین ، ۲ خط تله سیژ، هفت تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است.

در پیست بین المللی دیزین ۲ هتل ، ۱۹ کلبه و ۵ رستوران وجود دارد.