تهران- ایرنا- در مراسم تفاهمنامه فرهنگی و گردشگری با رویکرد ایثار و شهادت بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و روسای موسسات شهدای کشورهای محور مقامت به تاثیر خون‌های شهدا بر اتحاد کشورهای محور مقاومت اشاره شد.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست امضای تفاهمنامه همکاری ضمن خیرمقدم به مهمانان برای حضور در همایش شهدای رسانه مقاومت و این جلسه گفت: قرار شد ما موضوعات همکاری بین کشورها را مد نظر قرار دهیم و پیرو همکاری های قبلی تفاهمه ٦ جانبه ای در خصوص گردشگری، درمانی و دیگر زمینه ها بین کشورهای محور مقاومت منعقد شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: نماینده کشور سوریه و یمن در این نشست حضور ندارند. این تفاهمنامه پس از انعقاد به این ٢ کشور برای امضا ارسال و بعد از آن به کشور عودت داده می شود.

وی ادامه داد: هدف دشمن این است که با تحت تاثیر گذاشتن بر افکار مردم، آنها را خسته کنند تا بر پیروزی مقابل دشمن مایوس شوند. اینجا جنگ روایت ها پیش می‌آید، روایتی که دشمنان عنوان می‌کنند و حقایقی که وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی گفت: یکی از رسانه های خارجی مستندی برای جنگ سوریه ساخته بود و به این موضوع اعتراف کرده بود که دشمن به دنبال مایوس کردن مردم است.طوری درباره حاکمان سوریه القا کرده بودند که آنها به حاکمان خود بی اعتماد شده بودند و همین باعث شکاف اجتماعی و درگیری شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اگر اخبار درست به مردم برسد پیشگیری کننده جنگ است و اگر مردم متحد باشند دشمنان فرصت جنگ امروزی نخواهند داشت.

قاضی زاده هاشمی گفت: با همکاری صدا و سیما تصمیم گرفتیم این همایش را در راستای دفاع از خون شهدای رسانه برگزار کنیم.

جواد مرادی مدیرکل بنیاد شهید لبنان نیز در این نشست گفت: در ابتدا از بنیاد شهید ایران به خاطر این گردهمایی تشکر می کنم، این قدردانی از ابتدای انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) وجود داشت.

وی ادامه داد: موضوعی که ایران از اول انقلاب در نظر گرفت، باعث شد جهاد مشترک شکل بگیرد و روح قهرمانان این جهاد به ملکوت اعلی بپیوندد.

مرادی گفت: از ابتدای انقلاب امام خمینی(ره) موضع را در پیش گرفت و آن اخراج سفیر اسرائیل و جایگزین کردن سفیر فلسطین بود.

مرادی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن مفهوم ایثار و شهادت نیاز به تلاش دارد که از سوی جمهوری اسلامی انجام می شود و هدف از امضای این تفاهمنامه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و از بین رفتن ظلم می شود.

مدیرکل بنیاد شهید لبنان اظهار داشت: ما در موسسه بنیاد شهید کشورمان برای محقق کردن اهداف عالیه نشست و یادداشت تفاهمنامه استفاده می کنیم.

علی سویه رئیس بنیاد شهید فلسطین نیز ضمن تشکر از قاضی زاده هاشمی برای برگزاری یادواره شهدای رسانه مقاومت، گفت: از همه اتحادیه های مختلف، سازمان و نهادها برای برگزاری این یادواره تشکر می کنم.

سویه ادامه داد: این تفاهمنامه ها برای حمایت از خانواده های ایثارگران منعقد می شود.

وی اضافه کرد: برای این که حمایت از فلسطین استمرار داشته باشد روزی به عنوان روز قدس در نظر گرفته شد.

احمد ضوا معاون وزیر رسانه سوریه نیز گفت: من امروز انگار در خانه خود هستم. نکته حائز اهمیت این تفاهمنامه مستحکم شدن روابط کشورهای محور مقاومت می شود و تلاش می کنیم این تفاهمنامه را اجرایی کنیم.

سجاد الحسناوی نماینده بنیاد شهید عراق گفت: این دومین یاداشت تفاهم به نفع خانواده شهداست هر چند که گوشه ای از جانفشانی‌های آنها جبران می شود.

خون‌های ریخته شده باعث اتحاد کشورهای محور مقاومت شد

الحسناوی افزود: خون های ریخته شده با ارزش هستند و نمی توان آنها را جبران کرد اما تلاش می کنیم تا برکت و شفای شهدا شامل حال ما شود.

وی ادامه داد: خون های ریخته شده باعث اتحاد کشورهای محور مقاومت شد. این یاداشت تفاهم گام نخست همکاری های مشترک در برخورد با کشورهایی است که به اسلام اهانت کردند.

محورهای این تفاهمنامه شامل، روابط فرهنگی در زمینه نمایشگاه ها و همایش های مختلف گردشگری دینی، تبادل دانشجوی و استاد، دوره های آموزشی و کارگاهی در زمینه ارائه خدمات به ایثارگران است. این تفاهمنامه تا زمانی که کشورهای امضا کننده حامی آن باشند تمدید می شود.