تهران-ایرنا- جنبش مقاومت فلسطین «حماس» عملیات استشهادی اریحا را به مردم فلسطین تبریک گفت و اعلام کرد که این عملیات در چارچوب پاسخگویی به جنایات اشغالگران و شهرک نشینان انجام شده است.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، در ادامه بیانیه جنبش مقاومت فلسطین «حماس» تأکید شده که جنایات صهیونیست‌ها با عملیات بیشتر در هر مکانی پاسخ داده خواهد شد.

جنبش «جهاد اسلامی» نیز ضمن تبریک عملیات قهرمانانه امروز در نزدیکی اریحا که به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد، شجاعت دو مجری عملیات را ستود و خواستار ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی برای وارد کردن ضرباتی سخت به اشغالگران به خاطر جنایاتشان علیه ملت فلسطین شد.

جهاد اسلامی افزود: رژیم اشغالگر و دولت فاشیستی آن، کاملا مسئول هستند و هر کس حامی تروریسم باشد، باید عواقب تروریسم و ​​تجاوزگری را متحمل شود.

«کمیته‌های مقاومت فلسطین» نیز در بیانیه‌ای این عملیات شهادت طلبانه را تبریک گفت و اعلام کرد که «دشمن فقط با لوله‌های تفنگ بازدارنده می‌شود».

کمیته‌های مقاومت همچنین از آحاد ملت فلسطین، جوانان آزاده و انقلابی خواست تا در حمایت از اهالی شهرک حواره نابلس و درگیری با دشمن صهیونیست و شهرک‌نشنیان جنایتکار وارد میدان عمل شوند و هر چه سریعتر برای تشکیل کمیته‌های حمایت مردمی برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها اقدام کنند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که دو مجری عملیات تیراندازی اریحا، سه عملیات در سه نقطه مختلف کرانه باختری انجام داده است و سپس متواری شد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد که یک نفر از مجریان عملیات اریحا، پس از انجام عملیات‌های تیراندازی و قبل از متواری شدن، خودروی خود را آتش زد.

منابع عبری زبان در تشریح عملیات تیراندازی شامگاه دوشنبه در نزدیکی اریحا تأکید کردند که دو مجری عملیات ابتدا در تقاطع بیت هعرفا به سمت یک صهیونیست 25 ساله تیراندازی کردند که طی آن این فرد به شدت مجروح شده و پس از آن به راه خود ادامه دادند و به سمت خودرویی دیگر تیراندازی کردند که گلوله‌ها تنها به خودرو اصابت کرده و در ادامه نیز به سمت سومین خودرو آتش گشودند و پس از آن از خودرو پیاده شده و آن را به آتش کشیدند و پیاده محل را ترک کردند.