گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: دستگاه‌های مرتبط با اجرای برنامه‌های فرهنگی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ با توجه به تقارن این روزها با ماه مبارک رمضان قداست این ماه را در نظر داشته باشند و برنامه ها بر محوریت فرهنگی و مذهبی و اعتقادی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی صفری روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: ساحل این بندر از نقاط گردشگرپذیر است که باید مدیریت فرهنگی شود و برنامه‌ریزی برای تفریحات و ورزش‌های سالم در کنار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مد نظر قرار گیرد.

وی اظهارداشت: برپایی چادر برای اقامه نماز و ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف ساحل و در مسیر بین راهی برای مسافران و گردشگران در دستور باشد.

صفری گفت: غذاخوری و رستوران ها در ایام ماه مبارک رمضان مدیریت شوند و تا قبل اذان مغرب از بازکردن مغازه های خود به صورت علنی خودداری کنند.

فرماندار گناوه افزود: مشارکت و همکاری آحاد جامعه از جمله میهمانان نوروزی در رعایت مسایل دینی و شئونات اسلامی از جمله عفاف و حجاب در بازار و ساحل ضروری است و باید بجد اهمیت داده شود.

وی بیان کرد: همه ادارات شهرستان و مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات برای ارایه خدمات رسانی شایسته به حجم میلیونی میهمانان نوروزی، دست به دست هم دهند و همکاری داشته باشند.

امام جمعه گناوه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: نیمه شعبان نوید الهی و بسیار مهم و مربوط به آینده جامعه بشریت است و باید برنامه های این ایام بویژه نیمه شعبان را به سمت مردمی بودن سوق دهیم.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: در ایام نیمه شعبان باید بازار و فضای شهر را به بوی امام زمان (عج) معطر کنیم.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه شهر گناوه در ایام نوروز با جمعیت پر شمار گردشگران مواجه است و گردشگرانی با خرده فرهنگ هایی وارد می شوند، باید نسبت به مسایل دینی و شئونات اسلامی پای بند و احترام قایل شوند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: در ایام نوروز که تقارن با ماه مبارک رمضان دارد باید در امر تظاهر به روزه خواری دقت بیشتری داشته باشیم و حرمت این ایام را نگه داریم.

وی گفت: در ایام نوروز مسافرانی که در این شهر می آیند از خوردن مواد غذایی در ملاعام پرهیز کنند و نیروی انتظامی در صورت مشاهده برخورد کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: در سال جاری تاکنون هشت جلسه این شورا برگزار و چندین برنامه و مصوباتی اتخاذ شده است.

عبدالرضا محمدی نژاد افزود: باتوجه به اینکه سند تعالی فرهنگی شهرستان تدوین می شود یک کارگروه مشورتی تشکیل خواهد شد.

وی یادآورشد: این جلسه با دستور کار برنامه ریزی برای اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان و نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

شهرستان ساحلی و گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.