کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات دوومیدانی استان کرمانشاه گفت: سه نفر از دوندگان نوجوان این استان با درخشش در مسابقات رکوردگیری انتخابی، به عضویت در تیم ملی دوومیدانی ایران درآمده و مسافر ازبکستان شدند.

« احمد روشن‌زاده » روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در جریان مسابقه رکوردگیری دوومیدانی قهرمانی نوجوانان کشور که روز گذشته به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد ۲ نفر از دوندگان دختر و یک نفر از دوندگان پسر از استان کرمانشاه توانستند جواز حضور در تیم ملی نوجوان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا را کسب کنند.

وی افزود: در این رکوردگیری، « نسا مرادی » در پرش طول و « آتوسا آتش بجان » در ۲ هزار متر بامانع و « طاها هاتفیان » در پرش سه گام ضمن کسب عنوان قهرمانی ایران به عضویت تیم ملی جهت شرکت در مسابقه قهرمانی آسیا (۲۰۲۳) در کشور ازبکستان درآمدند.

رییس هیات دوومیدانی استان کرمانشاه اضافه کرد: فدراسیون دو و میدانی برای این رکوردگیری انتخابی از ۲۱ ورزشکار دختر و پسر از سراسر کشور دعوت کرده بود که این افراد طی روزهای ششم و هفتم اسفندماه جاری با یکدیگر به رقابت پرداخته و نفرات برتر هر رشته برگزیده شدند.

روشن زاده یادآور شد: مسابقات دوومیدانی نوجوانان قهرمانی آسیا اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاشکند کشور ازبکستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته دوومیدانی استان کرمانشاه در چند سال اخیر به ویژه در بخش بانوان و دختران از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار شده است افزود: هم اکنون علاوه بر این سه نفر نوجوان که به عضویت تیم ملی انتخاب شده اند سه نفر نیز در رشته بزرگسالان و یک نفر نیز در رشته جوانان اکنون عضور تیم ملی هستند.

روشن‌زاده با بیان اهمیت شناسایی استعداد های این رشته به ویژه در سنین پایه افزود: متاسفانه مسوولان آموزش و پرورش با وجود آنکه هیات دوومیدانی استان همه امکانات لازم از قبیل مربی، داور و پیست را برای مسابقات آموزشگاهی در اختیار آنها قرار می دهد ولی در معرفی چهره های برتر این رقابت ها به ویژه در بخش دختران به این هیات همکاری لازم را ندارند که این امر باعث شده تا استعدادهای این رشته در استان شناسایی نشوند.

وی از مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان درخواست کرد تا برای شناسایی و معرفی دانش آموزان برتر این رشته تعامل بیشتری را با هیات دوومیدانی استان داشته باشند.

به گزارش ایرنا، هم اینک بیش از ۶۰۰ نفر ورزشکار به صورت ساماندهی شده در این رشته در استان کرمانشاه فعالیت دارند.