آبادان - ایرنا - سفیر برزیل در ایران گفت: در سال ۲۰۲۲ مبادلات تجاری بین ایران و برزیل به بیش از چهار میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "لودمار گونسالوس آگیلار نتو" سه‌شنبه در بازدید از پالایشگاه و پتروشیمی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگاران میزان مبادلات ایران و برزیل در سال ۲۰۲۱ را در حدود ۱.۲ میلیارد دلار اعلام‌کرد و بیان‌کرد: در سال ۲۰۲۲ این میزان با ۲ برابر افزایش به ۴.۲ میلیارد دلار رسید و چنانچه تجارت غیرمستقیم را در نظر بگیریم مبادلات بین ۲ کشور را می توان بیش از هفت میلیارد دلار برآورد کرد.

وی اظهارکرد: با اعزام هیات اقتصادی و تجاری از ایران به برزیل می‌توان میزان مبادلات تجاری بین ۲ کشور را بیش از پیش افزایش داد.

آگیلار نتو با اشاره به ظرفیت‌های مهم پالایشگاه و پتروشیمی آبادان گفت: یک تصور جدید در خصوص صنعت پالایشگاه و پتروشیمی در آبادان بدست آمد و به رغم سختی‌ها و تحریم‌ها تولید به شکل خوبی در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک تحریم‌ها رفع شود تا همکاری‌های ۲ جانبه به ویژه در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی افزایش پیدا کند.

سفیر برزیل در ایران با اشاره به برای برقراری پرواز آبادان به برزیل گفت: باتوجه به اینکه پروازی که بخواهد از آبادان به برزیل پرواز کند نیاز به سوختگیری دارد؛ بنابراین در ابتدا باید تحریم‌ها رفع شوند.

لودمار گونسالوس آگیلارنتو، سفیر برزیل در جمهوری اسلامی ایران دوشنبه به آبادان سفر کرد و با معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان دیدار کرد.

بازدید از پالایشگاه، بازدید از پتروشیمی، بازدید از ظرفیت‌های آبی، نشست با فعالان بخش نفت و پتروشیمی، نشست با فعالان کشاورزی و دیدار با بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان و تماشای بازی این تیم در برابر تراکتورسازی تبریز از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه سفیر برزیل به شهر آبادان است.

رودریگو دی آزر دوسانتوس، سفیر سابق کشور بزریل در ایران نیز اردیبهشت ۱۳۹۷ به آبادان سفر کرده بود.