تهران- ایرنا- اندونزی روز سه شنبه به کشاورزان و شرکتهای وابسته به مزارع هشدار داد تا خود را برای مشکلات ناشی از خشکسالی آماده کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری استریس تایمز، «دویکوریتا کارناواتی» رییس سازمان هواشناسی و اقلیم شناسی و فیزیک اندونزی گفت، در سالهای ۲۰۲۰, ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رطوبت هوا در این کشور به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و این مساله می تواند صنعت کشاورزی در این کشور را در سال ۲۰۲۳ با خشکسالی روبرو کند و احتمال وقوع رویداد «ال نینو» را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.

ال ‌نینو یکی از چرخه‌ های مشهور آب و هوایی جهان است که هر ۲ تا ۷ سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌ های بزرگ در آب و هوای سراسر زمین می‌ شود. از جمله این ناهنجاری‌ها می‌ توان به سیلاب‌ های ناگهانی، خشکسالی، قحطی و اپیدمی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: میزان نزولات جوی نه تنها در ماه فوریه (بهمن-اسفند) با کاهش روبرو شده است، بلکه در ماههای اینده نیز میزان بارندگی در اندونزی رو به کاهش خواهد گذاشت.

رییس سازمان هواشناسی اندونزی افزود: خشکسالی و کاهش نزولات جوی طی سه سال گذشته در اندونزی سبب شده است کشاورزان بقایای محصولات کشاورزی را بسوزانند که این مساله کاهش شدید رطوبت هوا را به دنبال داشته است.