تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

 کیش - ایرنا -  فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: ماموران این جزیره امسال در عملیات‌های مختلف موفق به کشف ۱۸۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر شدند.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال مبارزه با تهیه و توزیع موارد مخدر به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در نتیجه اقدامات و اجرای طرح های مختلف دستگیری خرده فروشان و قاچاقچیان حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: در آخرین اقدام اعضا یک باند که به صورت گسترده در تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و تحرکات آن ها تحت کنترل قرار گرفت که مشخص شد،اعضای باند درحال انتقال یک محموله از بنادر همجوار به جزیره کیش هستند.
سرهنگ جمالی اضافه کرد: ماموران این فرماندهی پس از هماهنگی و اخذ مجوزهای قضایی در قالب ۲ تیم با همکاری دریابانان ناوگروه شناوری در یک عملیات منسجم و هماهنگ سه نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.
وی اظهار داشت: ازاین سوداگران مرگ ۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف که متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابان کیش در پایان خاطر نشان کرد: پلیس در برخورد با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر اهتمام خواهد داشت و اعتیاد آفت اجتماع و زمینه ساز تباهی جوانان و مقابله با آن نیازمند عزم ملی است و این امر با همکاری مردم که نقش مهمی در موفقیت های فراجا در مقابله با سوداگران مرگ دارند میسر خواهد شد.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.