تهران-ایرنا- وزیر فرهنگ لبنان در گفتگو با ایرنا با تاکید بر اینکه همکاری با ایران باعث توانمندی لبنان و بیرون راندن رژیم اسرائیل از این کشور شد، به اهمیت نقش رسانه در حفظ منافع ملت ها اشاره کرد و گفت: با یک جنگ رسانه ای تمام عیار مواجهیم که دست کمی با سایر جنگ ها در سایر جبهه ندارد و باید برای آن آماده باشیم.

«محمد وسام المرتضی» امروز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا افزود: جبهه ای تمام عیار با استفاده از همه نوع امکانات علیه منافع منطقه و ملت های آن فعال است و از هر وسیله ای برای گمراهی، انحراف افکار عمومی و تحریف حقایق استفاده می کند.

وی تاکید کرد: کشورها و ملت های منطقه باید با درک مخاطرات و اهمیت فعالیت های این جبهه و سازوکارهای مقابله با آن، به همکاری با یکدیگر برخیزند.

وزیر فرهنگ لبنان با بیان اینکه همکاری نظامی بین کشورهای منطقه به پیروزیها منجر شد، ادامه داد: همکاری های ما با جمهوری اسلامی ایران، سبب شد تا این توانمندی و آمادگی را پیدا کنیم تا اسرائیل اشغالگر را شکست دهیم و با خفت از سرزمین خود بیرون کنیم.

وسام المرتضی اضافه کرد: این نوع همکاری ها بین کشورها و ملل منطقه در همه حوزه ها بخصوص حوزه رسانه باید انجام شود تا بتوانیم در مقابل جبهه رسانه ای که به دنبال ضربه زدن به منافع کشورهای منطقه از طریق تحریف واقعیت هاست، بایستیم.

وی در همین خصوص با تجلیل از خانواده شهدا بخصوص شهدای روزنامه نگار در جبهه مقاومت گفت: همه این فداکاری ها در راه و با هدف خدمت به محور مقاومت و دفاع از راهبرد این جبهه در دفاع از عزت، کرامت و آزادی های ملل منطقه بوده است. آنها هزینه دادند که ملل منطقه بتوانند خود سرنوشت خود را تعیین کنند و آینده ای با عزت و کرامت داشته باشند.

وزیر فرهنگ لبنان همچنین تداوم فداکاری های محور مقاومت با وجود همه تلاش های محور سازشکار و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یادآور شد و افزود: مبارزات یک قرن مردم فلسطین در مسیر دستیابی به اهداف عالی خود، همچنین مبارزات بیش از نیم قرن مردم لبنان و تقدیم شهدای بسیار در این راه به ویژه در حوزه رسانه، نشانگر عزم ملت های ما برای مقابله با دشمنان در همه عرصه ها از جمله رسانه و نیز ادامه مبارزه با دشمن صهیونیستی است.

نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» روز دوشنبه ۸ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور خانواده شهدای رسانه از ایران، عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان برگزار شد.

در این یادواره‌ ، مجموعا ۲۳۰ نفر از خانواده‌های شهدا به همراه مسوولان رسانه‌ای و مدیران بنیاد شهید و برخی از وزرای رسانه‌ای از کشورهای خارجی حضور داشتند.

این یادواره همچنین با حضور شخصیت‌های فرهنگی رسانه‌ای کشورهای محور مقاومت که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسند برگزار و در پایان این مراسم از نمایندگان رسانه های محور مقاومت و خانواده شهدای این عرصه تجلیل شد.